اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تنها دلخوشی این روزهای تئاتر خیابانی/ «پوست های حساس» و قصه یک دختر کولبر

کارگردان بخش خیابانی هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت گفت: تئاتر خیابانی هیچ‌گاه فرصت اجرای عمومی نیافته است و بی‌صبرانه منتظر فرصت دوباره اجرای نمایش آن هم در کالبد جشنواره تئاتر مقاومت هستیم.

تنها دلخوشی این روزهای تئاتر خیابانی/ «پوست های حساس» و  قصه یک دختر کولبر

«آرزو بلوچ‌جعفری» کارگردان نمایش «پوست‌های حساس» که از استان کرمان به هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت راه‌ یافته است، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: نمایش «پوست‌های حساس» نوشته فرشته حسینی به دختری اهل سردشت می‌پردازد که بر اثر حمله شیمیایی ارتش بعث عراق به مردم بی‌دفاع این منطقه، خانواده خود را از دست می‌دهد و بی‌سرپرست می‌شود. دختر نمایش «پوست‌های حساس» که دچار آسیب‌های شیمیایی شده است برای امرار معاش به کولبری روی می‌آورد.

بلوچ‌جعفری افزود: «پوست‌های حساس» سعی در به نمایش گذاشتن اهمیت حضور و نقش زنان در هر لحظه از تاریخ کشور دارد. همچنین در این نمایش مطابقتی از فضای زمان هشت سال دفاع مقدس به‌لحاظ وضعیت جنگی با زمان حال و فضای سنگین ناشی از کرونا کرده‌ایم.

وی افزود: این نمایش با سه بازیگر که یک زن، مرد و کودک هستند برای اجرا در هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت آماده شده و منتظر است تا موعد مقرر برای اجرا فرا برسد.

بلوچ‌جعفری با اشاره به تعطیلات ناخواسته تئاتر کشور و آسیب جدی به هنرمندان تئاتر خیابانی گفت: دلگرمی هنرمندان تئاتر خیابانی به اجرا در جشنواره‌ها است. تئاتر خیابانی هیچ‌گاه فرصت اجرای عمومی نیافته است و تنها دلخوشی‌هایش به اجرا در جشنواره‌ها و رویدادهای مانند آن است. بی‌صبرانه منتظر فرصت دوباره اجرای نمایش آن هم در کالبد جشنواره تئاتر مقاومت هستیم.

این کارگردان تئاتر خیابانی کشور افزود: برپایی هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت ضمن تازه کردن دیدار هنرمندان با هم و با مردم، چه حضوری و چه آنلاین، زمینه رقابتی فرهنگی و هنری برای هنرمندان تئاتر کشور فراهم می‌کند تا بار دیگر تجربه‌ای نو به دست آورند.

بلوچ‌جعفری افزود: گروه‌های راه‌یافته به بخش خیابانی و محیطی این دوره از جشنواره بسیار خلاق و باتجربه هستند که این موضوع نشان از دقت ستاد اجرایی و هیئت انتخاب آثار دارد. همچنین سطح بالای آثار راه‌یافته به جشنواره انگیزه‌ای دوچندان به گروه‌های شرکت‌کننده می‌دهد.

وی افزود: امیدوارم تا بار دیگر کرونا و هیچ رویداد دیگری مانع از برپایی جشنواره و تعویق آن نشود، چرا که هنرمندان تئاتر به معنای واقعی، تشنه لمس و حس دوباره تئاتر هستند.

کارگردان نمایش «پوست‌های حساس» با اشاره به تعطیلات سالن‌های نمایش و پلاتوهای تمرین تئاتر به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی گفت: تعطیلی‌های ناگهانی و پیش‌بینی‌نشده به بهانه مبارزه با کرونا، تمرین و تولید نمایش را برای ما سخت کرده است. تا آنجا که ما گاهی به‌ناچار برای تمرین به پارک‌های شهر می‌رویم تا حداقل بخش‌های واجب و ضروری نمایش را تمرین و آماده‌سازی کنیم.

بلوچ‌جعفری در پایان گفت: تئاتر کشور تلاش‌های ستاد برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت برای برپایی این رویداد مهم و حفظ روشنایی چراغ آن را فراموش نخواهد کرد. ما قدر زحمات آنها را می‌دانیم و برای برپایی مرحله نهایی جشنواره روزشماری می‌کنیم.

گفتنی است هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی از 25 آذرماه، به دو شیوه زنده و آنلاین در حال برگزاری است و تا دوم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول