اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انفجار بیروت| «جعجع» خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی شد

رئیس حزب «القوات اللبنانیه» گفت، تنها راه رسیدن به حقیقت درباره انفجار بندر بیروت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی در این خصوص است.

انفجار بیروت| «جعجع» خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» در نشست فراکسیون وابسته به این حزب در پارلمان «الجمهوریه القویه» به انفجار بندر بیروت پرداخت.

بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی القوات‌اللبنانیه، جعجع گفت: صرف‌نظر از نتایج تحقیقات ملی که امیدواریم به نتیجه‌ای برسد بار دیگر تأکید می‌کنیم که رسیدن به حقیقت انفجار بندر بیروت جز از خلال تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی ممکن نیست.

وی ادامه داد، برخی کمیته حقیقت‌یاب را با دادگاه بین‌المللی کیفری اشتباه می‌گیرند، این دو ابدا شبیه هم نیستند. کمیته حقیقت‌یاب همانطور که از اسم آن پیداست برای کشف حقایق است و پس از آن ارائه نتایج این کمیته در سطح داخلی و بین‌المللی وجود دارد.

جعجع در ادامه از «میشل عون» رئیس‌جمهور و «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور خواست با اعضای دائم شورای امنیت تماس بگیرند تا یکی از آنها درخواستی برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل تحویل دهد.

وی در ادامه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و دست برداشتن از هدر دادن وقت نیز شد و تنها راه را برگزاری انتخابات زودهنگام خواند. جعجع هدف این درخواست را تشکیل اکثریت پارلمانی متفاوت خواند تا قدرت را از «رأس هرم» دوباره بچیند و به گفته وی با وضعیت کنونی لبنان متناسب باشد.

روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد)، انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت. در پی این انفجار و بروز بحران سیاسی در لبنان حسان دیاب استعفا کرد و هنوز دولت جدید در این کشور تشکیل نشده است.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول