اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

یک متخصص: واکسن کرونا احتمالا فصلی خواهد بود

متخصص بیماری‌های عفونی گفت که احتمالا افراد ازاین‌پس هرسال باید علیه کووید۱۹ واکسینه شوند.

یک متخصص: واکسن کرونا احتمالا فصلی خواهد بود

به گزاش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیوز، ایوان هونگ، متخصص بیماری‌های عفونی گفت که احتمالا افراد ازاین‌پس هرسال باید علیه کووید ۱۹ واکسینه شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی طی سخنرانی خود در دانشگاه هنگ‌کنگ اظهار کرد: معرفی تدریجی واکسن‌ها به معنای پایان یافتن بحران نیست و پس از تزریق واکسن استفاده از ماسک لازم است.

وی ادامه داد: افراد احتمالاً از این پس هر سال باید علیه کووید۱۹ واکسینه شوند.

هونگ بیان کرد: «ما دریافتیم که آنتی‌بادی طی یک دوره حدود ۶ ماهه به میزان غیرقابل‌شناسایی کاهش می‌یابد، بنابراین، احتمالا مشابه واکسن آنفلوآنزا، واکسیناسیون کووید-۱۹ نیز سالانه خواهد بود و هنوز هم کنترل عفونت و استفاده از ماسک ضروری است».

وی گفت: شرکت‌های دارویی در صورت بروز عوارض جانبی برای افراد، از بندهای مربوط به معافیت ویژه استفاده می‌کنند، با این حال، تولیدکنندگان واکسن هنوز هم باید مسئولیت اطمینان از کیفیت واکسن‌ها را بر عهده بگیرند.

هونگ در پایان گفت: واکسن کووید ۱۹ دانشگاه هنگ‌کنگ که به جای تزریق از طریق بینی منتقل می‌شود، قرار است آزمایش‌های بالینی را از اوایل سال آینده آغاز کند و محققان امیدوارند که آزمایشات فاز ۳ انسانی در اواخر سال انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول