اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

منع تردد بین اسکاتلند و انگلیس از بیم شیوع بیشتر کرونا

به دنبال پیدا شدن گونه‌ای جدید از کرونا در بخش‌هایی از انگلیس، وزیر اول اسکاتلند از منع تردد با این کشور خبر داد.

منع تردد بین اسکاتلند و انگلیس از بیم شیوع بیشتر کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اعلام نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر پیدا شدن گونه جدیدی از ویروس کرونا با قدرت شیوع سریع‌تر در بخش‌هایی از انگلیس، وزیر اول اسکاتلند از محدودیت تردد با انگلیس خبر داد.

 به گزارش منابع خبری، «نیکلا استورجن» وزیر اول اسکاتلند شنبه شب به وقت تهران در نشست مطبوعاتی از محدودیت تردد بین اسکاتلند و انگلیس خبر داد. وی افزود که برای جلوگیری از شیوع سریع کرونا نیاز به اقدامات محدود کننده است.

نخست ‌وزیر انگلیس غروب شنبه به وقت تهران گفت که گونه جدید ویروس کرونا در این کشور سریع‌تر پخش می‌شود. «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: «گونه جدید ویروس کرونا سریع‌تر پخش می‌شود. نوع جدید ویروس کرونا  ۷۰ درصد سریع‌تر از نوع قبلی پخش می‌شود.»

 جانسون ادامه داد: «البته، شواهدی موجود نیست که نشان دهد نوع جدید ویروس کرونا خطرناک‌تر است یا واکسن کرونا تاثیر کمتری بر آن خواهد گذاشت.»

نخست‌وزیر انگلیس افزود که نمی‌توان بر اساس برنامه‌ریزی قبلی جشن‌های کریسمس را برگزار کرد و کاهش محدودیت‌ها در انگلیس تنها برای یک روز اعمال می‌شود.

جانسون از اعمال محدودیت‌های جدید در جنوب و شرق این کشور و «لندن»، پایتخت این کشور خبر داد.

روز شنبه 534 نفر در انگلیس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند و 27052 مورد ابتلای جدید به کرونا نیز یافت شد. طبق آخرین آمار، آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس را در جهان دارد.  آمار و ارقام  نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته،  دست‌کم ۲۶۶ هزار و ۷۵۸ مورد جدید مبتلا به کرونا در  آمریکا ثبت شد و 2797 نفر نیز جان باختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول