اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

روند ابتلا به کرونا نزولی شده/ کادر درمان نگران شب یلدا هستند

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به روند نزولی ابتلا به کرونا، گفت: تنها نگرانی ما مهمانی‌های شب یلدا و طغیان مجدد کروناست.

روند ابتلا به کرونا نزولی شده/ کادر درمان نگران شب یلدا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز مراسم بزرگداشت روز پرستار و وبینار «کرونا، گذشته، حال و آینده» در محل معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

ابتدای مراسم فریدون رحمانی با تبریک ولادت حضرت زینب‌(س) و روز پرستار گفت: شیوع این ویروس منحوس باعث شد مردم بیشتر با سختی کار پرستاران آشنا شوند همانند حادثه پلاسکو که باعث آشنایی مردم با تلاش‌های آتشنشانان شد.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: مدت طولانی است که پرستاران در بیمارستان‌ها با استفاده از البسه مخصوص، ماسک، شیلد و ... در شرایط سختی مشغول به خدمت‌رسانی‌اند و با خطر ابتلا و احتمال انتقال ویروس از محیط بیمارستان به منزل و خانواده خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

فعالیت 537 پرستار استان در بخش کرونا

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی قریب به  سه هزار و 700 نفر تحت عنوان کادر درمان در استان مشغول به فعالیتند که 2 هزار 66 نفر آن‌ها را پرستاران مشغول در بیمارستان‌ها تشکیل می‌دهند و از این تعداد 537 نفر در بخش کرونا مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

رحمانی تصریح کرد: تعداد یک هزار 200 نفر از نیروهای کادر درمانی استان به ویروس کرونا مبتلا شدند که 4 نفر از آنان به شهادت رسیدند اما هنوز کادر درمان استوار و پرقدرت مشغول درمان بیماران هستند و از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده‌ و نمی‌کنند.

 نمودار ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری روند کاهشی پیدا کرده

وی بیان داشت: با همکاری مردم و مسؤولان نمودار ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری بعد از یک افزایش چشمگیر در ماه‌های مهر و آبان روند کاهشی پیدا کرده اما کوچکترین غفلتی مجددا باعث طغیان بیماری خواهد شد.

 معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این عمده دلیل ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری میهمانی‌ها و مراسمات خانوادگی بوده ‌است، گفت: بیشترین نگرانی ما شب‌های یلداست که مبادا افرادی با بی‌توجهی اقدام به برگزاری میهمانی کنند و باعث افزایش میزان ابتلا و مرگ‌میر ناشی از ویروس کرونا شوند.

تمام امید کادر درمان بعد از ماه‌ها کار شبانه‌روزی و به خطر انداختن جان خود برای سلامت مردم، کاهش میزان ابتلا و مرگ‌ومیر است لذا خواهشمندیم همه مردم در جلوگیری از برگزاری مراسمات خانوادگی تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری میهمانی‌ در این شرایط کرونایی دهن‌کجی به تمامی تلاش‌ها و زحمات کادر درمان است، گفت: تمام امید کادر درمان بعد از ماه‌ها کار شبانه‌روزی و به خطر انداختن جان خود برای سلامت مردم، کاهش میزان ابتلا و مرگ‌ومیر است لذا خواهشمندیم همه مردم در جلوگیری از برگزاری مراسمات خانوادگی تلاش کنند.

رحمانی با بیان سختی‌های بسیاری که از زمان شیوع ویروس تا به امروز با توجه به محدودیت تجهیزات حفاظت فردی، محدودیت مواد شوینده و نبود اطلاعات کافی و ترس‌هایی که از این ویروس پشت سر گذاشته شد گفت: با تلاش‌های رسانه‌ها مردم اطلاعات خوبی در خصوص ویروس کرونا و راه‌های جلوگیری از گسترش این ویروس کسب کرده‌اند و خیلی منطقی‌تر از قبل با حضور این ویروس کنار آمده‌اند.

افزایش 50 درصدتخت‌های ICU در چهارمحال و بختیاری

وی تصریح کرد: ابتدای شیوع ویروس شرایط سختی داشتیم از جمله کمبود تجهیزاتی از قبیل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات بیمارستانی که با تلاش مردم و مسؤولان در حال حاضر مشکل جدی نداریم و توانستیم ماسک، دارو، تجهیزات بیمارستانی و ... را تامین کنیم و تعداد تخت‌های ICU استان را 50 درصد افزایش دهیم.

 معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد تاکید کرد: خطر طغیان مجدد ویروس کماکان وجود دارد و مهم‌ترین اصل در کنترل آن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است لذا از همه مردم خواستاریم در این شب‌ها به یاد زحمات پرستاران باشند و از برگزاری مراسمات خانوادگی اجتناب جدی کنند.

در پایان مراسم شاخه‌گل‌هایی به رسم قدردانی به تعداد محدوی از پرستاران اعطا  و سالن همایش مرکز معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان به نام سالن همایش مدافعان سلامت نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول