اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آسمان صاف و آفتابی کشور در روزهای اول و دوم دی‌ماه/ ورود سامانه بارشی تازه نفس از سوم دی‌ماه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی تازه از روز چهارشنبه سوم دی‌ماه از سمت غرب و شمال‌غرب از اواخر وقت وارد کشور می‌شود و ابتدا این مناطق را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آسمان صاف و آفتابی کشور در روزهای اول و دوم دی‌ماه/ ورود سامانه بارشی تازه نفس از سوم دی‌ماه

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه امروز در اغلب نقاط کشور غیر از استان‌های واقع در شمال‌غرب و استان سیستان و بلوچستان بارش داریم، اظهار داشت: روز آینده 30 آذر بارش‌ها در برخی مناطق استان گیلان به صورت باران ادامه دارد، همچنین در برخی مناطق استان‌های کرمان و هرمزگان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه ممکن است در مناطق مستعد، ریزش تگرگ هم داشته باشیم. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا در ارتفاعات کرمان همچنین در استان‌های یزد و خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش پراکنده خواهیم داشت. 

ضیائیان با بیان اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری آسمان صاف و آفتابی خواهد بود، گفت: از چهارشنبه سوم آذر از سمت غرب و شمال‌غرب سامانه بارشی از اواخر وقت وارد کشور خواهد شد و در ابتدا این مناطق را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 

وی اضافه کرد: از امروز تا سه‌شنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود، همچنین مرکز و غرب دریای خزر نیز روز آینده مواج است. 

وی افزود: از امشب تا پیش از ظهر سه‌شنبه 2 دی‌ماه افزایش ارتفاع موج بین یک‌ونیم تا 2 متر در خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود. در این راستا احتمال غرق شدن شناوران و قایق‌های کوچک، پاره شدن تورهای صیادی و اختلاف در فعالیت‌های دریایی وجود دارد که توصیه می‌شود در تردد با شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین و همچنین فعالیت‌های شیلاتی محدودیت اعمال شود و ممنوعیت‌های تفریحات آبی و شنا را داشته باشیم. 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری، گاهی با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 و 2 درجه خواهد بود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آسمان تهران صاف پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز یکشنبه 30 آذر اردبیل و زنجان با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر، همچنین شهر کرد با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر و بوشهر با بیشینه دمای 21 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان خواهند بود. 

ضیائیان گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 99) تا 25 آذر سال جاری 61.3 میلمتر ثبت شد. میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 60.6 میلیمتر بود که بارش سال جاری 1.1 درصد کمتر از سال گذشته است. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول