اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جویبار؛ شهری که متکدی ندارد+ فیلم

فرماندار جویبار با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی، مردم جویبار در حوزه‌های اقتصادی، زراعت،باغبانی، آبزی‌پروری و صنعت، گفت: به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب کار ما شاهد عدم حضور متکدی در این شهرستان هستیم.

جویبار؛ شهری که متکدی ندارد+ فیلم

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی|جویبار شهر بدون متکدی موضوعی  است که برای نخستین‌بار مطرح می‌شود.

درباره دلیل عدم حضور متکدی در جویبار ابتدا بررسی اجمالی نسبت به موقعیت جغرافیای و اجتماعی این شهر با توجه به مطالبی که در فضای رسانه‌ای معتبر در دست است می‌پردازیم و پس از آن گفت‌وگوی با علی اسد فرماندار شهرستان جویبار که در این ارتباط اطلاعات تکمیل‌تری را بیان می‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران وجود دارد، تشکیل جویبار به دوران صدر اسلام باز می‌گردد.

حدود ۴۷ قطعه آببندان در ۲ هزار ۳۲۳ هکتار از اراضی این شهرستان قرار دارد وی یکی از مهم‌ترین منابع ذخیره آب در فصول بارندگی برای کشت برنج و همچنین پرورش ماهیان گرم آبی است.

روستاهای گل‌محله، لاریم، انارمرز، زرینکلا، میستان، شهنه‌کلا و اسماعیل‌کلای بزرگ در بین روستاهای این شهر، بیشترین مقدار آببندان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

با توجه به تعاریف موجود نشان می‌دهد که ظرفیت‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی این شهرستان به خوبی وجود دارد، نزدیکی به سواحل دریا، وجود اراضی شالیزاری مناسب از همه مهم‌تر علاقه‌مندی مردم این خطه به توسعه فعالیت‌های اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای موضوعی نیست که به‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

وجود انواع کارگاه‌های تولید ادوات کشاورزی متناسب با نیازهای روز از جمله قابلیت‌های صنعتی این منطقه است، صنعت‌گران این شهرستان بسیاری از ادوات کشاورزی مورد نیاز خودشان را تولید می‌کنند که در گذشته انواع یدکش‌های مخصوص تراکتور و ادوات شخم و شیار تولیدی جویبار مورد توجه کشاورزان از اقصی نقاط کشور قرار داشت.

 

همه این موارد نشان می‌دهد که علاقه‌مندی به توسعه اقتصادی در حوزه کشاورزی و صنعتی در این شهرستان به صورت جدی وجود دارد و از همه مهم‌تر مردم منطقه از ظرفیت‌های بومی و داشته‌های خودشان برای بهبود شرایط اقتصادی استفاده بهینه می‌کنند.

اگرچه بسیاری از مردم ایران و جهان جویبار را  به نام پهلوانان کشتی می‌شناساند اما حیف است درباره قابلیت‌های کشاورزی، صنعتی و اقتصادی این منطقه کمتر گفته شود.

فعالیت اقتصادی این شهر باعث شده که بسیاری از کارفرماها با کمبود نیروی کار مواجه شده و از ظرفیت نیروی کار شهرهای مجاور استفاده کنند.

 

شهر بدون متکدی موضوعی بود که برای نخستین‌بار شهردار و فرماندار جویبار درباره آن صحبت کردند،  عدم حضور متکدی در این شهر به دلیل ظرفیت‌های اقتصادی مناسبی که در این شهرستان وجود دارد.

علی اسد فرماندار جویبار در این ارتباط، اظهار کرد: جویباری‌های از دیر باز به عنوان مردم ساعی، پرتلاش و زحمت‌کش مشهور بودند و این روحیه کار و تلاش خستگی‌ناپذیزی باعث شده که در همه حوزه‌ها فعالیت چشمگیری داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی، مردم جویبار در حوزه‌های اقتصادی، زراعت،باغبانی، آبزی‌پروری و صنعت، گفت: به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب کار ما شاهد عدم حضور متکدی در این شهرستان هستیم.

فرماندار جویبار خاطر نشان کرد: امر معاش مردم از طریق تلاش، کوشش و پشتکار در حوزه اقتصادی تامین می‌شود به همین دلیل از حضور متکدیان در این شهر خبری نیست.

به گزارش فارس، نام شهرهای دیگر در کشور هم به عنوان شهر بدون متکدی مطرح است که قطع به یقین متولیان امر در حوزه شهری و استانی هزینه‌های زیادی را در قبال دریافت این نشان انجام دادند، جویبار تنها به این دلیل شهر بدون متکدی است که مردم با استفاده از ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و با اتکا به داشته‌های خودشان به این نشان دست‌یافتند.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول