اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آزمون استخدامی پتروشیمی ماهشهر منحصر به استخدام جوانان منطقه باشد

امام جمعه بندرماشهر گفت: تقاضای موکد و مطالبه حتمی ما جذب جوانان بومی در آزمون استخدامی پیش رو و دیگر آزمون‌های استخدامی صنایع پتروشیمی است.

آزمون استخدامی پتروشیمی ماهشهر منحصر به استخدام جوانان منطقه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرماهشهر اظهار کرد: مقرر است در آینده نزدیک آزمون استخدامی توسط یکی از شرکت‌های پتروشیمی منطقه برگزار شود، از این رو ما خواستار در اولویت قراردادن جوانان بومی منطقه هستیم، چرا که در صورت برگزاری این آزمون در سطح کشور، شانس و فرصت نیروهای بومی برای پذیرش به مراتب کم می‌شود.

وی افزود: بنابراین انتظار داریم این آزمون منحصر به جذب جوانان بومی باشد، چرا که با وجود بیش از 20 هزار نیروی بیکار در منطقه، استخدام افراد غیربومی به هیچ وجه پذیرفته نیست.

امام جمعه بندرماهشهر در ادامه با اشاره به توضیحات مسئولین مربوطه در این رابطه عنوان کرد: بعد از پیگیری‌های لازم، مسئولین آن شرکت اذعان دارند که اجازه اختصاص این آزمون تنها به جوانان شهرستان بندرماهشهر را نداریم و تابع تصمیم مدیران هلدینگ خلیج فارس هستیم، در این شرایط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تهران و ائمه جمعه شهرستان نیز یک صدا انحصار این آزمون به جوانان بومی را از وزیر نفت و مقامات استانی خواستاریم.

حجت السلام غبیشاوی با ابراز گلایه مندی از جذب افراد غیربومی در شهرستان توسط صنایع پتروشیمی عنوان کرد: حال که به اندازه کافی برادران و خواهران غیربومی ما در شهرستان حضور دارند و کسب درآمد می‌کنند، دیگر باید جوانان بومی بیکار منطقه در اولویت استخدام باشند، تا چه زمانی باید تنها شاهد بیکاری، معضلات معیشتی و گلایه‌مندی شهروندان خود باشیم.

وی اضافه کرد: دولت نیز وظیفه دارد برای هموطنان غیربومی ما در مناطق خود اشتغال ایجاد کند و مشوق‌هایی برای سرمایه گذران جهت اشتغال‌زایی در دیگر مناطق کشورمان فراهم کند، چرا که ظرفیت‌های عظیمی در سراسر ایرانمان داریم.

خطیب جمعه بندرماهشهر در ادامه تاکید کرد: تقاضای موکد و مطالبه حتمی ما جذب جوانان بومی در آزمون استخدامی پیش رو و دیگر آزمون‌های استخدامی صنایع پتروشیمی است. هر زمان که تمامی جوانان بومی ما مشغول به کار شدند، پذیرای دیگر هموطنانمان از اقصی نقاط کشور خواهیم بود. منتظر نتیجه پیگیری‌های مسئولین در این رابطه هستیم.

تقاضای موکد ائمه جمعه شهرستان از مسوولین پتروشیمی بندر امام خمینی برای اولویت قراردادن استخدام جوانان بومی

حجت الاسلام سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی پتروشیمی بندرامام در آینده نزدیک بر لزوم استخدام نیروهای بومی منطقه تاکید کرد و گفت: عن قریب شرکت پتروشیمی بندر امام در حال تدارک آزمون جذب نیروی کار مورد نیاز خود است.مطالبه ما از نماینده مجلس و مسوولان هلدینگ خلیج فارس این است که با وجود جوانان بی‌شمار جویای کار و باسواد در شهرستان بندرماهشهر، این آزمون را مختص نیروهای بومی قرار دهند.

حجت الاسلام جاسم عبادی امام جمعه شهر چمران نیز در این رابطه بیان کرد: مطالبه جدی جوانان تحصیل کرده و خواسته ائمه جمعه شهرستان بندر ماهشهر از مدیران صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشمی بندر امام این است که در آزمون استخدامی اولویت را به جوانان منطقه بدهند.

وی تأکید کرد: در این راستا حمایت قاطع خود را از اقدامات نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی اعلام می‌داریم و این خواسته بحقی است که انشاءالله محقق خواهد شد. متأسفانه بزرگ‌ترین مشکل شهرستان بیکاری جوانان  و بی‌کاری ام‌المفاسد است. مسئولان باید در این رابطه چاره‌اندیشی اساسی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرپیچی مسوولین صنایع پتروشیمی از استخدام جوانان بومی همواره یکی از جدی‌ترین معضلات مردم شهرستان بوده است، وجود 20 هزار جوان بیکار نیز نتیجه این اقدامات مسوولین و جذب افراد غیربومی در شرکت‌های پتروشیمی است.

گفتنی است، اخیرا نیز با پیگیری‌های دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مشخص شد، مسوولین یکی از پتروشیمی نیز با وجود اعتراضات گسترده مردم نسبت به آمار بالای بیکاری در منطقه و جذب افراد غیربومی، در اقدامی قابل تامل تعدادی نیروی غیربومی را در این شرکت استخدام کرده‌ا‌ند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول