اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

هراس مقامات قزاق از احتمال مشارکت اندک مردم در انتخابات

یک پایگاه خبری-تحلیلی آسیای مرکزی در مطلبی مدعی شده نخبگان قزاق از احتمال مشارکت پایین افراد واجد شرایط رأی‌دهی در انتخابات آتی پارلمانی و شوراهای محلی این کشور هراس دارند.

هراس مقامات قزاق از احتمال مشارکت اندک مردم در انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پایگاه اطلاعاتی و تحلیلی «پلولتان آسیا» در مطلبی مدعی شده نخبگان قزاق از مشارکت پایین افراد واجد شرایط رای در انتخابات آتی پارلمانی و شوراهای محلی این کشور، می ترسند.

کمتر از یک ماه به انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی در قزاقستان باقی مانده و اولین نظرسنجی‌ها، و تحلیل و سنجش افکار عمومی آغاز به کار کردند.

با این حال به گفته برخی کارشناسان، تنها در جریان نظرسنجی های اجتماعی و سایر رویدادها که نگرش خاصی را به مردم می دهند، ساخته می شود.

گرچه مطابق با قانون انتخابات قزاقستان حد نصابی برای مشارکت افراد واجد شرایط رای در انتخابات برای معتبر دانستن آن وجود ندارد،  اما به نظر می رسد در صورت، مثلا حضور تنها 10 در صد از کل رای دهندگان در انتخابات آتی پارلمانی و شوراهای محلی ضربه بزرگی به دولت این کشور وارد خواهد شد. و این انتخابات به مانند قدرت مجلس و شوراهای جدید اگرچه به صورت غیررسمی، اما نامشروع اعلام می شود.

بنابراین مقامات قزاق می ترسند میزان مشارکت مردم در انتخابات آتی کم خواهد بود (با در نظر گرفتن سردی ماه ژانویه و غیره).

مهم نیست مردم به جانبداری از چه کسی رای خواهند داد، از همه مهم کشاندن آنها به مراکز اخذ رای است.

مقامات قزاق همچنین در طول سال ها آموخته اند که حداقل سطح رفاه اجتماعی مردم را حفظ کنند و این امر مردم را از اقدامات شدید اعتراضی باز می دارد.

با این وجود خاطر نخبگان حاکم قزاقستان از میزان پایین مشارکت مردم در انتخابات آتی پارلمانی و شوراهای محلی این کشور هراس دارند، زیرا این امر مشروعیت مطلق قدرت آنها در مقیاس بین المللی را کمرنگ خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول