اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تسهیلات حمایتی برای صادرکنندگان کشمش در قزوین

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان، وام ۱۴.۵درصد از صندوق توسعه ملی به کارخانه دارها و تولیدکننده های کشمش که جنبه صادراتی دارند تعلق می گیرد، استاندار قزوین نیز قول داد در ۴.۵ درصد یارانه این تسهیلات مساعدت کرده تا سود ۱۴.۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

تسهیلات حمایتی برای صادرکنندگان کشمش در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی بخشنده، رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با بیان این که برای حمایت از باغداران و تولیدکنندگان کشمش استان مصوبه های خوبی را در شورای گفت و گو داشته ایم، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان، وام ۱۴.۵درصد از صندوق توسعه ملی به کارخانه دارها و تولیدکننده های کشمش که جنبه صادراتی دارند تعلق می گیرد، استاندار  قزوین نیز قول داد در ۴.۵ درصد یارانه این تسهیلات مساعدت کرده تا سود ۱۴.۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی افزود:  مصوب شد بانک هایی که این تسهیلات را در اختیار واحد‌های تولیدی قرار می دهند با حداقل وثیقه و در مدت کمتر از ده روز تسهیلات را پرداخت کنند و تسهیلات گیرندگان این منابع را برای خرید کشمش از باغداران استان، بخصوص منطقه تاکستان اختصاص دهند.

بخشنده اظهار داشت:  بر اساس جلسات و هماهنگی های انجام شده با سازمان تامین اجتماعی، با توجه به اینکه  واحد‌های تولیدی به دلیل شرایط کرونایی با مشکلاتی  روبه رو هستند و تعهدات بیمه ای شان نیاز به تقسیط شدن دارد، اقساط طولانی مدت برای کارفرمایان در نظر گرفته شد. 

وی ادامه داد: برای کاهش مراجعات، آن دسته از کارفرمایانی که مشکلات و مسائلی را با سازمان تامین اجتماعی دارند مقرر شد از طریق اتاق بازرگانی و بصورت وبینار مشکلات شان را با مدیرکل سازمان تامین اجتماعی در میان گذاشته و مشکلات حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین عنوان کرد: پیش از این کارفرمایان، نمی توانستند اسم خود را در لیست بیمه قرار دهند، تصمیم بر این شد تا در قالب بیمه حرف و مشاغل آزاد و تحت سازوکارهایی بیمه شوند و در این شرایط کرونایی با دلگرمی بیشتری به تولید ادامه دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول