اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

حوزه و دانشگاه مهمترین مراکز سرمایه‌گذاری انسانی هستند

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه معرکه جنگ امروز، جنگ علمی است، گفت: حوزه و دانشگاه مهمترین مراکز برای سرمایه‌گذاری انسانی، معنوی و مادی هستند و برگشت این سرمایه‌ها قطعی است.

حوزه و دانشگاه مهمترین مراکز سرمایه‌گذاری انسانی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، .حجت‌الاسلام عارفی عصر امروز در نشست مجازی با جمع دانشگاهیان علوم پزشکی و روحانیون به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه وحدت فیزیکی نیست زیرا در حقیقت رسالت حوزه و دانشگاه یک رسالت متفاوتی در زمینه علوم متفاوت است.

 مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: همانگونه که در دانشگاه و در دانشکده‌های مختلف تفاوت رسالت وجود دارد، در حوزه هم مراکز متفاوت تخصصی وجود دارد و منظور از وحدت حوزه و دانشگاه یا حوزه با حوزه یا دانشگاه با دانشگاه این نیست که اینها ادغام شوند و یا از نظر فیزیکی به‌وحدت برسد و این حرف غیرتخصصی غیر واقعی و غیر عاقلانه است.

عارفی ادامه داد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه در واقع وحدت در اهداف این دو مرکز عظیم است و مهمترین اهداف این است که در راه پیشبرد علم و معرفت و پیشرفت میهن اسلامی کوشا باشد و این جا مرز وحدت مطرح می‌شود که در حقیقت وحدت حوزه و دانشگاه یعنی پیشرفت علمی و معرفتی اعم از علوم انسانی و علوم تجربی است و باید به این نقطه برسیم و الحمدلله در کشور ما چنین است.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: در حقیقت دانشگاه فرزند حوزه است و حوزه هم در کنار دانشگاه است و با هم همکاری می‌کنند گرچه طول عمر دانشگاه در ایران نزدیک 100 سال است، اما حوزه ما حدود ۱۴۰۰ سال سابقه علمی دارد و دانشمندانی مانند ابن‌سینا چون علی ابن رزین را در پزشکی و داروسازی و همچنین در فقه و فقاهت و فلسفه و ریاضیات و علوم دیگر تربیت کرده چون آن زمان تمام تخصص‌ها در حوزه‌های علمیه تعریف می‌شد.

عارفی ادامه داد: به‌مناسبت زمان‌ها که علوم پیشرفت کرده است و نیاز به تفکیک بود دانشگاه هم در کشور عزیز ما شکل گرفت و به نحو جدید و بعضی از علوم در حوزه باقی ماند بعضی از علوم در دانشگاه بعضی علوم هم که مشترک است در حقیقت اینها در اهداف از هم تفکیک شدنی نیستند زیرا متمم و مکمل همدیگر هستند و شخصیت‌های بزرگی را برای این هدف تربیت کردند.

وی افزود: شخصیت هایی که بعد از تفکیک حوزه و دانشگاه داریم بازمیبینیم در اهداف مشترک هستند مثلا شخصیت‌هایی از دانشگاه شهید داریم مثل شهید فخری‌زاده عزیز، شهید چمران عزیز، شهید علی محمدی و امثال اینها و در حوزه هم شخصیت‌هایی چون امام خمینی (ره)، شهید باهنر، مقام معظم رهبری، شهید مطهری، شهید بهشتی که شخصیت‌های بزرگ بودند گرچه بعضی از این شخصیت‌ها تحصیلات مشترک داشتند مثل شهید مفتح ،شهید باهنر و شهید بهشتی که این وحدت را تقریباً به نهایت رساندند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد:  شهادت شهید مفتح که هم تحصیلکرده حوزه و آیت‌الله است و هم تحصیل‌کرده و دکتر  است این محور وحدت ما شده است و هر چه بیشتر بتوانیم از نخبگان حوزوی و دانشگاهی به وجه احسن استفاده کنیم و علوم را به پیش ببریم و بدانیم که صحنه این زمان در حقیقت صحنه پیشرفت علمی است و بالاترین مبارزات مبارزات علمی هستند قاعدتاً در این مبارزات علمی حوزه و دانشگاه پیشتاز خواهند بود.

عارفی با تاکید بر اینکه معرکه جنگ، جنگ علمی است، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه مهمترین مراکز برای سرمایه‌گذاری انسانی، معنوی و مادی است و برگشت این سرمایه‌ها قطعی است.

انتهای پیام/80019/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول