اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افتتاح مراکز جامع بازتوانی معتادان از دی‌ماه

معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افتتاح مراکز بازتوانی معتادان از نیمه اول دی‌ماه در بیست استان کشور از ارائه تسهیلات در قالب وام کم کارمزد به معتادان تحت پوشش بهزیستی خبر داد.

افتتاح مراکز جامع بازتوانی معتادان از دی‌ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فاطمه رضوان مدنی در نشست خبری مجازی اظهار داشت: در مراکز جامع مقابله با اعتیاد بهزیستی بر بحث ایجاد اشتغال نیز تمرکز شده است.

وی افزود: اگر مددجویی مبتلا به اعتیاد بعد از چهار ماه اقامت، منزل و شغل نداشته باشد، برایش اشتغال ایجاد می‌شود که به این منظور ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای این افراد در نظر گرفته شده است.

معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: در سال جاری، در هر استان یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان افتتاح خواهد شد.

رضوان مدنی ضمن اشاره به راه اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان از نیمه اول دی ماه در ۲۰ استان کشور گفت: استان فارس حوزه اشتغال پیشتاز است، لذا هر تعداد مددجو با تأییدیه بهزیستی فارس وام دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر اشتغال فردی باشد، فرد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی را می‌گیرد و تا هفت سال از بیمه خویش فرما بهره مند می‌شود.

معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: نیاز است هزینه‌های سنگین این خدمات تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد اما تحت عنوان طرح یاری ور کمک‌هایی در این زمینه داده می‌شود.

محمدصادق کشفی نژاد، مدیرکل بهزیستی فارس نیز در این نشست، اعلام کرد: مرحله اول کمک به مددجویان بهزیستی که از سوی مجلس در نظر گرفته شد، همان حمایتی است که از ۳۰ میلیون افراد آسیب دیده از کروناست.

وی افزود: اصلاح آن لازم دارد که منبع آن از سوی سازمان مدیریت برنامه بر اساس قانون حمایت مصوب شود.

مدیرکل بهزیستی فارس از واریز این مبلغ از پنجشنبه شب ۲۷ آذرماه خبر داد و افزود: اکنون سازمان در حال رایزنی با مجلس برای جامه عمل پوشیدن این طرح در سال آینده است.

گفتنی است در پایان این نشست خبری فصل نامه تخصصی داخلی اداره کل بهزیستی استان فارس که با رویکرد فرهنگی اجتماعی در چهارچوب جامعه هدف سازمان بهزیستی و با نگاهی اجتماعی بر اخلاق سازمانی توسط روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس جهت زمستان ۹۹ طراحی، تدوین و تهیه و به زودی نیز منتشر می‌شود، رونمایی شد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول