اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

توزیع بیش از ۱۶۴ هزار اقلام بهداشتی در سطح روستاهای بخش مرکزی دماوند

بخشدار بخش مرکزی دماوند گفت: از ابتدای شروع کرونا تاکنون ۹۷ هزار ماسک، ۴۹ هزار دستکش، ۱۸ هزار اسپری و مواد ضدعفونی همچنین ۴۵۵ نوبت ضد عفونی معابر در سطح روستاها انجام شد.

توزیع بیش از ۱۶۴ هزار اقلام بهداشتی در سطح روستاهای بخش مرکزی دماوند

اسماعیل سلیمانی بخشدار مرکزی دماوند درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در دماوند با اشاره به عملکرد این نهاد در راستای مبارزه با ویروس کرونا از ابتدای سال جاری اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا، اغلب سیاست‌های این نهاد تحت‌الشعاع این موضوع قرار‌ گرفته و به مبارزه با این ویروس در سطح روستاها پرداختیم.

وی گفت: بر همین اساس، اجرای همه مصوبات و تدابیر ستاد ملی و شهرستانی مبارزه با کرونا در سطح روستاها در دستور کار قرار گرفت.

بخشدار مرکزی دماوند اضافه کرد: اقداماتی که در این راستا انجام گرفت، در حوزه‌های مختلف از قبیل پیشگیری، آموزش و فرهنگ‌سازی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی روستاها، توزیع بسته‌های بهداشتی و کنترل ورودی و خروجی روستا و نظارت بر عدم برگزاری مراسم‌های مختلف در سطح روستاها بود.

سلیمانی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در سطح روستاها عنوان کرد: با همکاری دهیاری‌ و شورای اسلامی روستاها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، جمعیت هلال احمر و موسسه‌های خیریه اقداماتی از قبیل توزیع ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی، ضد عفونی معابر و اماکن عمومی روستاها و توزیع بسته‌های معیشتی انجام گرفت.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۶۴ هزار بسته بهداشتی در سطح روستاهای این بخش توزیع شد، خاطرنشان کرد: برهمین اساس توزیع ۹۷ هزار ماسک، ۴۹ هزار دستکش، ۱۸ هزار اسپری و مواد ضدعفونی همچنین ۴۵۵ نوبت ضدعفونی معابر در طی این مدت در سطح روستاها انجام شد.

نماینده عالی دولت در بخش مرکزی دماوند بیان کرد: در راستای اجرای طرح مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه پیرو منویات مقام معظم رهبری با همکاری خیران و موسسه‌های خیریه ۱۷۱۰‌ بسته معیشتی در بین اقشار آسیب پذیر در سطح روستاها توزیع شد.

سلیمانی با اشاره به اقدامات فرهنگی و تبلیغات محیطی در این راستا خاطرنشان کرد: همچنین آموزش و فرهنگ‌سازی به منظور رعایت بهداشت فردی و عمومی در روستاها، نظارت بر عدم برگزاری اجتماعات و مراسم‌های فرهنگی، ورزشی، مذهبی و موارد دیگر و نظارت بر عدم فعالیت اماکن گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی از جمله اقدامات انجام گرفته در این راستا بود.

بخشدار بخش مرکزی دماوند یادآور شد: نصب بنرهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی با موضوع رعایت نکات بهداشتی و آموزش به روستائیان به منظور نحوه استفاده صحیح از محلول‌های ضدعفونی‌کننده مطابق ابلاغیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مدت در دستور کار قرار گرفت.

سلیمانی در پایان ابراز کرد: تشکیل اکیپ‌های بازرسی در ورودی روستاها و کنترل ورود و خروج افراد و‌‌ کنترل تب و سلامت به طور شبانه‌روزی مطابق با تدابیر ستاد ملی و شهرستانی مبارزه با کرونا انجام شده است.

انتهای خبر/۶۷۰۶۷/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول