اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

دو علت عمده آلودگی هوای تهران/نقش ذرات معلق درشیوع حاد کرونا

شهردار تهران با اشاره به اینکه آلودگی هوا وضعیت بیماران مبتلا به کرونا و شیوع این بیماری را حادتر می‌کند، گفت: سوخت مازوت و تولید ذرات معلق از وسایل نقلیه دو علت عمده آلودگی هوای تهران است.

دو علت عمده آلودگی هوای تهران/نقش ذرات معلق درشیوع حاد کرونا

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح رسمی دو ایستگاه برج میلاد و امیرکبیر اظهار داشت: توسعه حمل و نقل عمومی در همه کلان‌شهرها با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش ترافیک انجام می‌گیرد.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که آلودگی هوا در شیوع حاد کرونا تأثیر دارد و وضعیت بیماران را وخیم‌تر می‌کند. 

شهردار تهران گفت: باید برای مقابله با آلودگی هوا توجه جدی‌تری شود. تولید ذرات معلق ارتباط مستقیم با وسایل نقلیه و سوخت مازوت مصرفی توسط صنایع و نیروگاه‌ها دارد که باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

حناچی خاطرنشان کرد: توسعه بوستان‌ها در تهران نیز مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس 17 پارک عمومی در این دوره از شهرداری افتتاح و تا پایان مدیریت در تلاشیم 17 پارک دیگر هم افتتاح کنیم.

وی گفت: فضاهای تاریخی مانند میدان امام خمینی(ره) و لاله‌زار نیز اقدامات جهت بهره‌برداری و برنامه‌های جدید در آن انجام خواهد گرفت.

توسعه متروی شهرهای اقماری تهران

در ادامه انوشیروان محسنی بندپی استاندار نیز در جمع خبرنگاران گفت: امروز دو ایستگاه برج میلاد و امیرکبیر با استاندارد مطلوب ساخته شده و جهت استفاده عموم افتتاح شد. 

وی گفت: مهمترین مؤلفه‌ها در کاهش آلودگی، توسعه خطوط ریلی و مترویی است که بر همین اساس تلاش شده برای شهرهای پیرامونی استان تهران اقداماتی صورت گیرد. 

محسنی بندپی گفت: ورامین، پیشوا و قرچک تا سه ماه آینده حمل و نقل ریلی آن چهار بانده خواهد شد و برای غرب تهران و در واقع در شهریار، قدس،‌ ملارد و پرند و همچنین رباط‌کریم تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران در دستورکار است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت متروی پرند از طریق تهاتر و تأمین بودجه 1400 صورت می‌گیرد و شهرداری پرند نیز زمینی را برای راه‌اندازی ایستگاه دراختیار شهرداری قرار می‌دهد که ان‌شاءالله اقدامات لازم هر چه سریع‌تر انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول