اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

نظام بانکی حوزه بازار سرمایه را تقویت کند/70 درصد معوقات بانکی کرمان مربوط به چند نفر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نظام بانکی حوزه بازار سرمایه را تقویت کند تا بار سنگینی که در حوزه نظام بانکی است به سمت بازار سرمایه شیب پیدا کند و منابع جدیدی که جذب می‌شود از طریق عرضه سهام وارد چرخه تولید در اقتصاد کشور شده و بنگاه‌های متوقف فعال شود.

نظام بانکی حوزه بازار سرمایه را تقویت کند/70 درصد معوقات بانکی کرمان مربوط به چند نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی امروز در جلسه شورای عالی بانک‌ها در استان اظهار داشت: خیلی از بانک‌های دولتی ما در طول سال‌های اخیر افزایش سرمایه نتوانستند بدهند و در بودجه 1400 تمام تلاش ما این است که آن بخشی از حوزه فعالیت‌های نظام بانکی دولتی که می‌توانیم به افزایش سرمایه آنها کمک کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس عنوان کرد: نظام تامین مالی در اقتصاد ایران تاکنون منوط به حوزه بانک‌ها بود اتفاقی که در یک سال گذشته رقم خورده است جنس تحولات تغییر کرده و نظام تامین مالی را از سمت بانک‌ها به سمت بازار سرمایه برده در دنیا هم همین طور است هم بازار سرمایه و هم نظام بانکی محل تامین منابع مالی است و فرصت خیلی خوبی است که بانک‌ها هم در بازار سرمایه نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به نوسانات اخیر در بازار سرمایه افزود: نگاه نکنید که بازار دچار تلاطم شده و شاخص بالا و پایین می‌رود اینها طبیعت بازار سرمایه است البته بخشی از آنچه را به عنوان اشکالات در حوزه ساختاری بوده در حوزه گزارش کمیسیون اقتصادی پیگیری می‌کنیم.

پورابراهیمی ادامه داد: جنس بازار سرمایه تلاطم است زمانی شرایطی پیش می‌آید استقبال می‌شود و زمانی هم همه ناراضی هستند از وضعیت روند شاخص اما همه را کنار بگذاریم روند بازار سرمایه امکان جذب دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: نظام بانکی حوزه بازار سرمایه را تقویت کند تا بار سنگینی که در حوزه نظام بانکی است به سمت بازار سرمایه شیب پیدا کند و منابع جدیدی که جذب می‌شود از طریق عرضه سهام وارد چرخه تولید در اقتصاد کشور شده و بنگاه‌های متوقف فعال شود.

وی با بیان اینکه رابطه بازار سرمایه با استان تقویت شود تا به حل مشکلات کمک شود و از طرفی فشار به بازار بانکی هم نمی‌آید با توجه به حجم زیاد تقاضاها بیان کرد: موضوع بحث کارگروه وصول مطالبات، پیشنهاد بسیار خوبی در استان است.

پورابرهیمی با اشاره به اینکه 70 درصد مطالبات معوق بانکی در استان کرمان مربوط به چند نفر است این باید ورود شود و دانه درشت‌ها در استان کرمان باید تعیین تکلیف شود و معوقات آنها وصول شود، خاطرنشان کرد: بخش دوم مربوط به معوقات ساختاری دیگر از جمله زلزله بم است که تا امروز هنوز تعیین تکلیف نشده است باید برای یکبار با تصمیم بانک مرکزی و تصمیمات دولتی این مطالبات جدا شود تا قدرت وام دهی بانک‌های استان افزایش پیدا کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: بانک‌های خصوصی در استان باید کمک و تقویت شوند و انتظار متقابل برای کمک در استان است.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول