اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اتحادیه اروپا در میراث‌ فرهنگی و صنایع‌دستی اصفهان سرمایه‌گذاری می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از توافق به‌عمل آمده میان اصفهان و مرکز فرهنگی اتحادیه اروپا در راستای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی اصفهان خبر داد.

اتحادیه اروپا در میراث‌ فرهنگی و صنایع‌دستی اصفهان سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، فریدون اله‌یاری اظهار داشت: در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی بر اساس توافق‌های به‌عمل آمده میان مرکز امور بین‌الملل دانشگاه اصفهان، با مشارکت دفتر پژوهش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و مرکز فرهنگی اتحادیه اروپا، میدان امام(ره) (نقش جهان) اصفهان در قالب طرح زنجیره جذب سرمایه‌گذاری گردشگری، در فهرست سرمایه‌گذاری فرهنگی مرکز فرهنگی اتحادیه اروپا ثبت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: همزمان با هفته پژوهش امسال، به همت مرکز امور بین‌الملل دانشگاه اصفهان و با مشارکت دفتر پژوهش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و در ادامه رایزنی‌های شش ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی با اتحادیه اروپا، طی توافق به‌عمل آمده با این اتحادیه، شهر اصفهان به‌عنوان یکی از شهرهای برگزیده از طرف این اتحادیه در زمینه اهمیت منابع میراث هویتی بشری برگزیده شد.

وی تاکید کرد: براساس این توافق مرکز فرهنگی اتحادیه اروپا که از سال ۲۰۱۸ میلادی به‌دنبال ایجاد بسترهای لازم به‌منظور سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف است، طی توافق اولیه با دانشگاه اصفهان، آمادگی این مرکز را به منظور سرمایه‌گذاری در زمینه پژوهش در راستای توسعه طرح‌های حفاظت از آثار تاریخی ملموس و مواریث ناملموس فرهنگی و همچنین انجام طرح‌های پژوهشی در خصوص توسعه کمی و کیفی صنایع‌دستی اصفهان ابراز کرده است.

اله‌یاری گفت: در حال حاضر مسؤولان فرهنگی اتحادیه اروپا و مرکز امور بین‌الملل دانشگاه اصفهان در حال رایزنی در خصوص چگونگی انعقاد تفاهم‌نامه مشترک در راستای طراحی این طرح‌ها، نحوه سرمایه‌گذاری و انجام این طرح‌های پژوهشی به‌صورت مشترک و با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هستند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول