اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدیران گریزان از حضور در جمع دانشجویان

معاون خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری زنجان، بدون توجه به اهمیت مطالبه‌ای که مقام معظم رهبری از مسؤولین در خصوص حضور در جمع دانشجویان و شنیدن حرف آن‌ها داشتند، بعد از درخواست‌های مکرر برای یک دیدار دانشجویی آن هم با حداقل تعداد و رعایت پروتکل‌های تصویب شده وزارت بهداشت، از حضور در جمع دانشجویان گریزان است.

مدیران گریزان  از حضور در جمع دانشجویان

زهرا کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به رد درخواست دانشجویان توسط معاون امور بانوان برای حضور در بین آن‌ها اظهار داشت: ماهرخ بلوری مواردی مانند نبود فرصت و همچنین شرایط اپیدمی را از دلایل رد این درخواست مطرح می‌کند؛ ولی با توجه به محدودیت نفرات و سختگیری بسیاری که توسط بسیج دانشجویی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته می‌شود، طرح چنین مسئله‌ای منطقی نیست. 

وی افزود: بسیج دانشجویی برای درخواست از مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برای حضور در جمع دانشجویان در ابتدای کار با ارسال نامه در دو بازه زمانی مجزا و ارائه‌ زمان پیشنهادی و بعد با ارسال پیامک توسط اعضای شورای هماهنگی خواهران و در آخر به شکل حضوری توسط دبیر این شورا در تاریخ 18 آذر 99 از وی دعوت به عمل آورد، ولی متاسفانه تلاش‌های بسیار دانشجویان برای برگزاری جلسه با وی بی‌نتیجه ماند. 

معاون خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان  ادامه داد: هدف از برنامه‌ریزی برای تشکیل جلسه با ماهرخ بلوری را آگاهی از مسائل مربوط به بانوان استان، همچنین روند عملکرد نهاد مربوطه و ارگان‌های ذی‌ربط و در ادامه همفکری و ارائه‌ پیشنهادات در راستای حل این مسائل بود.

وی با تاکید بر اینکه مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری زنجان یکی از دلایل عدم حضور در بین دانشجویان را شرایط ایجاد شده به علت شیوع بیماری  کووید 19مطرح کرده بود، خاطر نشان کرد: ولی باید بگویم که وقتی دستورالعملی برای مدیریت شرایط کنونی وجود دارد، به این معناست که ما در انجام مسؤولیتمان متوقف نمی‌شویم و تنها راهبردمان عوض می‌شود و انجام کارهای دارای اولویت و مطابق با قوانین در شرایط خاص، ضد الگو بودن نیست.

کولیوند اضافه کرد: دلیل دیگری که برای عدم حضور مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری زنجان در جمع دانشجویان مطرح شد، جایگاه نظارتی این سمت بود و آن‌ها معتقد بودند که این جلسات باید با حضور مسؤولین اجرایی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه جایگاه مسؤولیتی و تصمیمات گرفته شده از طرف این مقام مسؤول، نقش مهمی در جهت دادن به سرنوشت زنان و خانواده در سطح استان دارد، افزود: حضور جوانان در کار و نتایجی که در گذر زمان از فعالیت‌های انجام گرفته توسط آنها به دست آمده است، می‌توانست نتایج مثبتی از این نوع همفکری‌ها به دست آورد.

معاون خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان با توصیه به مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری زنجان و سایر مسؤولان برای حضور در جمع جوانان به خصوص قشر دانشجو افزود: همفکری و مشورت با دانشجویان دغدغه‌مند قطعا گامی رو به جلو خواهد بود. 

وی با بیان اینکه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان باید نگاه خوشبینانه و آماری نسبت به عملکرد خود و حل مسائل زنان استان را کنار گذاشته و کاملا واقع‌بینانه به این مسائل بنگرند، تصریح کرد: زنان استان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که مباحث اسناد غربی راه‌حل مسائل آنان نیست، پس به بهانه‌ برابری جنسیتی اولویت‌های این قشر را نادیده نگیریم.

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول