اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ماجرای پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران شهرداری سبزوار

در روزهای اخیر ماجرای دریافت حقوق‌های نجومی برخی از مدیران ارشد شهرداری سبزوار در فضای مجازی حاشیه‌ساز شده بود که رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار سبزوار توضیحاتی در این باره ارائه کرده‌اند.

ماجرای پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران شهرداری سبزوار

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، در روزهای اخیر ماجرای حقوق نجومی مدیران شهرداری در بین رسانه‌های محلی سبزوار خبرساز شد و یکی از رسانه‌ها مدعی شد مدیران و معاونان شهرداری حقوق بالای ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند و از شهرداری خواست تا مستندات خود را در این زمینه منتشر کند.

مدیریت ارتباطات شهرداری سبزوار با تکذیب این مطلب اعلام کرد: تمامی پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان شهرداری برابر قانون، مقررات و دستورالعمل‌ها در حال پرداخت است و در ادامه ضمن تکذیب حقوق ۲۰ تا ۳۰ میلیونی در شهرداری، از رسانه‌ها خواست چنانچه مستندات و مدارکی دال بر تایید ادعاهای مطروحه دارند، برای بررسی به مدیریت ارتباطات شهرداری اعلام کنند.

پس از انتشار این جوابیه شهرداری سبزوار، یکی از کانال‌های تلگرامی فیش‌های حقوقی چهار نفر از مدیران ارشد شهرداری را بدون ذکر نام در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت: در صورت عدم شفاف‌سازی از سوی شهردار، فیش‌های حقوقی با نام و مشخصات افراد را منتشر می‌کند.

ادامه نیافتن یکسان‌سازی حقوق‌ها؛ عامل مهم تفاوت‌های بسیار در میزان حقوق‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره این موضوع با بیان اینکه ادامه نیافتن یکسان‌سازی حقوق‌ها سبب شده که میزان حقوق‌ها در ادارات مختلف تفاوت‌های بسیاری داشته باشد، اظهار کرد: بنده پس از گذشت ۳۰ سال خدمت در اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار با حقوق ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بازنشست شده‌ام با همسان‌سازی‌های اخیر به ۵ میلیون تومان می‌رسد، در حالی که اکنون برخی از کارمندان بنیاد شهید سبزوار دو برابر حقوق فعلی بنده دریافت می‌کنند.

کاظم کرامت در پاسخ به سؤالی درباره حقوق دریافتی‌اش از شورا، افزود: برای یافتن اصل ماجرا باید دنبال باشیم که چرا یکسان‌سازی حقوق‌ها اجرا نمی‌شود؟ یک عضو شورای اسلامی شهر سبزوار با وجود سختی کار، نبود بیمه، اضافه کار و عیدی حدود ۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند، تنها حق جلسات شورای اسلامی شهر سبزوار به اعضا پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بنده فیش حقوقی بازنشستگی را در فضای مجازی منتشر می‌کنم، اما آیا سایر مدیران شهر سبزوار فیش حقوقی خود را منتشر می‌کنند؟

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار درباره حواشی اخیر در مورد حقوق‌های مدیران شهرداری، گفت: درباره حقوق مدیران شهرداری سبزوار هیچ اقدام غیر قانونی صورت نگرفته و تعیین حقوقی مدیران شهرداری در اختیار شهردار نیست.

کرامت افزود: مدیران در شهرداری و ادارات سبزوار نمی‌توانند دخل و تصرف در میزان حقوق خود داشته باشند و برای بررسی دقیق‌تر ماجرا نیز باید فیش‌های حقوقی مدیران سایر ادارات این شهرستان منتشر شود.

وی با بیان اینکه تمامی کارمندان و کارگران از تبعیض‌ها گلایه‌مند هستند، اضافه کرد: با قاطعیت می‌توان اعلام کرد که در شهرداری سبزوار هیچ‌کس خارج از مدار قانون حقوق دریافت نمی‌کند و کمی بالا بودن حقوق برخی از مدیران شهرداری براساس مستند و قانون است.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار تاکید کرد: شورای اسلامی شهر سبزوار از باب وظیفه نظارتی به ماجرای حقوق‌های مدیران شهرداری ورود پیدا کرده و در بحث حقوق‌ها هیچ اتفاق غیرقانونی رخ نداده است و به نظر می‌رسد برخی اخبار با قصد و غرض منتشر می‌شود.

وی افزود: بنده پیشنهاد می‌دهم در این ماجرا موضوع حقوق دریافتی مدیران سایر ادارات سبزوار نیز بررسی شود.

کرامت با اشاره به حواشی گذشته درباره حقوق نجومی و دریافت حقوق بیش‌از ۵۰ میلیون تومانی مدیران در کشور، تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور، در همان مدت به ماجرا ورود کرد که پیگیری‌ها به جایی نرسید، چراکه همه مدیران مستندات قانونی خود را ارائه دادند، بنابراین لازمه از بین رفتن تبعیض‌ها اصلاح قانون است.

وی درباره حقوق شهردار سبزوار نیز گفت: حقوق و مزایای شهرداران براساس رتبه شهرداری‌ها توسط وزارت کشور و استانداری تعیین می‌شود و مدیران شهرداری مانند سایر ادارات سبزوار باید حق و حقوق قانونی خود را دریافت کنند.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه اختلاف حقوق‌ها از شهریور ماه با بخشنامه ابلاغی از سازمان شهرداری‌های کل کشور به وجود آمده است، بیان کرد: افزایش حقوق کارمندی مطابق این ابلاغیه از مهرماه سال‌جاری در حقوق‌ها اعمال شده و قبل از آن حقوق مدیران قرارداد کارگری از مدیران قرارداد کارمندی بیشتر بوده است.

پرداختی‌ها براساس ضوابط وزارت کشور استانداری است

شهردار سبزوار نیز چندی پیش در جمع خبرنگاران گفت: تمامی پرداختی‌ها به مدیران شهرداری و سازمان‌های مربوطه براساس دستورالعمل، بخشنامه ها و احکام کارگزینی صادر شده است و حقوق معاونین و مدیران شهرداری تقریبا جمع زیادی از مدیران بین 10 تا 20 میلیون تومانی دریافتی حقوق دارند که تمامی این حقوق‌ها براساس قوانین و ضوابط است.

سیدعلی کوشکی افزود: در مهر و آبان ماه سال جاری بخشنامه‌ای در مورد بحث رفاهی از سوی استانداری خراسان رضوی به شهرداری‌ها ابلاغ شد، برای تمامی کارمندان اعمال شده و برخی از فیش‌های منتشر شده نسبت به این افزایش حقوق‌ها بوده است.

شهردار سبزوار با بیان اینکه اعدادی هم به حقوق بنده نسبت داده شد که حقوق شهرداران براساس رتبه و پست سازمانی توسط استانداری خراسان رضوی تعیین می‌شود، بیان کرد: آخرین حکم کارگزینی بنده که توسط سرپرست وقت استانداری خراسان رضوی در تاریخ ۱۱ شهریور ماه سال جاری صادر شده که حقوق بنده ۸ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۶۱۲ تومان بوده با احتساب ۱۷۵ ساعت اضافه کار با تایید مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان رضوی برای حقوق مشخص شد.

کوشکی ادامه داد: پرداختی‌ها براساس ضوابط استانداری خراسان رضوی و وزارت کشور است که خارج از ضوابط و عرف پرداخت نمی‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون مبلغی از سوی مصوبات شورای اسلامی شهر به شهردار یا سایر مدیران شهرداری در سال‌های اخیر پرداخت نشده است.

شهردار سبزوار یادآور شد: با بررسی‌های صورت گرفته تاکنون هیچ‌گونه حقوق و مزایایی به صورت غیرقانونی پرداخت نشده و دو سال گذشته موضوعی با عنوان حق الجلسه به مدیران شهرداری پرداخت نمی‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول