اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری نهمین نشست مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته

نهمین نشست کمیته راهبری دفتر منطقه‌ای مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته در افغانستان و کشورهای همسایه با همکاری سازمان ملل به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

برگزاری نهمین نشست مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نهمین نشست کمیته راهبری دفتر منطقه‌ای مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته در افغانستان و کشورهای همسایه با همکاری سازمان ملل به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست هیئت قرقیزی به ریاست «باقیت مات موسی یف» رئیس سرویس مبارزه با قاچاق مواد مخدر وزارت کشور و با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، دادستانی کل، وزارت آموزش عالی و وزارت بهداشت قرقیزستان شرکت کردند.

در این دیدار «دبورا لیونز» نماینده ویژه دبیرکل و رئیس دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان تعهد خود را برای اجرای هر چه بیشتر سه فاز برنامه این سازمان ابراز داشت.

وی گفت: هدف اصلی برنامه دفتر منطقه‌ای سازمان ملل توسعه همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای بین مقامات کشورهای شرکت کننده مانند افغانستان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان است که در راستای کنترل مواد مخدر، مقابله با جرائم سازمان یافته فراملی و همچنین پشتیبانی و تقویت پتانسیل مادی و فنی شرکت کنندگان عمل می‌کند.

در طول جلسه، شرکت کنندگان نتایج اقدامات انجام شده در سال‌های 2019-2020 را مثبت ارزیابی و در مورد برنامه سال 2021 تبادل نظر کردند.

رئیس مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور قرقیزستان در سخنرانی خود با اشاره به اینکه همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان یک اقدام اثبات شده و اساسی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته فراملی است، تاکید کرد: این کشور برای هر گونه  توسعه بیشتر همکاری در این 3 مرحله از برنامه منطقه‌ای آماده است.

شایان ذکر است که جهات اصلی اجرای برنامه شامل همکاری منطقه‌ای دستگاه‌های اجرای قانون، همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای در مورد مسائل حقوقی، پیشگیری و درمان اعتیاد به مواد مخدر در بین گروه‌های آسیب پذیر و روند و تجزیه و تحلیل آن می‌شود.

علاوه بر این، در چارچوب این برنامه، عملیات ویژه مانند مقابله با شیوع مواد روانگردان جدید و داروهای مصنوعی و جلوگیری از قاچاق غیرقانونی مواد شیمیایی پیش ساز به طور مداوم انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول