اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«ترامپِ برزیل»، پیروزی بایدن در انتخابات را تبریک گفت

رئیس‌جمهور برزیل که روابط نزدیکی با دونالد ترامپ دارد و لقب «ترامپ برزیل» به او داده شده، در پیامی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

«ترامپِ برزیل»، پیروزی بایدن در انتخابات را تبریک گفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط مجمع گزینندگان (الکترال کالج) این کشور، «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل به بایدن تبریک گفت.

به گزارش شینهوا، رئیس‌جمهور برزیل  روز سه شنبه (دیروز) در پیامی به زبان پرتغالی به جو بایدن پیروزی در انتخابات این کشور را تبریک گفت و از آمادگی خود برای تقویت همکاری برزیل با دولت جدید آمریکا خبر داد.

بولسونارو در این پیام خطاب به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد که او آماده است به تقویت ائتلاف برزیل-ایالات متحده آمریکا به نفع منافع مردم دو کشور ادامه دهد.

پیام تبریک رئیس‌جمهور برزیل به جو بایدن را وزارت خارجه برزیل در وبسایت اینترنتی خود منتشر کرد.

بولسونارو که از زمان مبارزات انتخاباتی در برزیل به دلیل مواضع جنجالی و مشابه با مواضع دونالد ترامپ به او لقب «ترامپ برزیل» داده شد، بعد از آغاز به کار به عنوان رئیس‌جمهور، روابط بسیار خوبی با ترامپ داشته است.

بامداد سه شنبه (دیروز) به وقت محلی تهران، نتایج رای گیری مجمع گزینندگان (الکترال کالج) آمریکا مشخص و پیروزی جو بایدن با ۳۰۶ رای تایید شد.

ساعاتی بعد از این رای گیری، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در پیامی خطاب به جو بایدن، پیروزی او در انتخابات را تبریک گفت و بر آمادگی خود برای «تعامل و دیدار» با رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تاکید کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول