اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

معرفی سرور اچ پی شرکت پردازش رایان پژواک

شرکت HP یکی از برترین تولید کنندگان سرور در دنیا است. اچ پی تعدادی از سرورهای خود را تحت عنوان سری HPE ProLiant روانه بازار کرده است.

معرفی سرور اچ پی شرکت پردازش رایان پژواک

فروش بالای این سرورها پایبندی   HP به ارایه یک زیرساخت قابل اعتماد به صاحبان مشاغل را نشان می ‌دهد، به طوری که طبق آمار از هر 3 سروری که در جهان فروخته می ‌شود، یکی از آنها سرورهای خانواده HPE ProLiant  است.

در این مقاله نگاهی دوباره به سرور اچ پی پرولیانت می اندازیم و  سعی می شود کمی ساختار سرور HP را به زبان ساده شرح بدهیم. HP ProLiant نام یک برند از سرور اچ پی است که در ابتدا توسعه و فروش آن توسط شرکت Compaq صورت می گرفت. پس از آنکه شرکت Compaq با شرکت اچ پی ادغام شد، این شرکت نسل قدیمی سرورهای خود یعنی NetServer را متوقف و پرولیانت را جایگزین آن کرد.

در حال حاضر سیستم های پرولیانت اچ پی بازار سرورهای 64 بیتی را رهبری می کنند. امروز اچ پی به عنوان یکی از مطرح ترین و پر درآمد ترین شرکت های جهان، سهم بسیار بزرگی در دنیای آی تی دارد و کمتر کارشناسی پیدا می شود که وقتی پای استفاده از تجهیزات تخصصی شبکه و سرور به میان می آید، به HP فکر نکند.

به طور کلی شرکت اچ پی سرورهای خود را در چندین سری مختلف روانه بازار می کند که هر کدام قابلیت و ویژگی های خاص خود را دارند. البته به غیر از این دسته بندی، سرور اچ پی بر مبنای نسل (Gen) هم دسته بندی می شوند. در اینجا به شرح چند سری می پردازیم:

HPE  ProLiant Easy Connect
HPE  ProLiant MicroServer
HPE  ProLiant ML
HPE  ProLiant DL
HPE  ProLiant BL
HPE  ProLiant SL/Apollo

 

HPE  ProLiant Easy  Connect

سرورهای   HPE  ProLiant  Easy Connect بدون این که کیفیت را تحت تاثیر قرار دهند، زمان کار با سرور را برای ادمین ها کاهش می دهد. این سرورهای هیبریدی امکان استفاده از خدمات مدیریتی اچ پی را از راه دور فراهم می ‌کنند که هزینه آن به صورت سالیانه و یا چند ماه یکبار پرداخت می‌شود. این خدمات توسط مهندسین و متخصصین ارائه می‌شود.

HPE  ProLiant MicroServer

سرورهای HPE  ProLiant MicroServer بسیار زیبا و بی‌ صدا هستند. از این رو می توانند انتخاب مناسبی برای کسب ‌و کارهای کوچک باشند. استفاده از این سرورها آسان است و با کمک آن می ‌توانید هزینه ‌های خود را کاهش دهید، ولی در عین حال کارایی و بازده کاری خود را افزایش دهید. مهمتر از همه این که برای داشتن سرور نیازی به اتاق سرور ندارید.

HPE  ProLiant ML

اصطلاح ML مخفف کلمه Modular Line بوده و به رده سرورهای ایستاده اچ پی اطلاق می گردد. خط تولید سرورهای HPE  ProLiant ML در شرکت اچ پی برای هر سازمانی که به دنبال سرورهای ایستاده قدرتمند و قابل ارتقاء می گردد، مناسب است. این سری از سرورها در سه گروه 100 و 300 تولید می گردید. این سرور اچ پی ای  شبیه کیس هایی است که شما در PC های خود استفاده می کنید. هر کدام از این سرورهای اچ پی به گونه ای هستند که برای استفاده آنها را به شکل ستونی می توانید بر روی زمین یا درون رک قرار داده و از آنها استفاده کنید.

این نوع سرورهای اچ پی معمولا در مرکز داده های شرکت ها یا سازمان هایی استفاده می شوند که شبکه های کوچک یا متوسطی دارند . مرکز داده های بزرگ معمولا به دلیل حجم فضای زیاد این سرورها و همچنین صدای زیادشان، از چنین سرورهایی استفاده نمی کنند. عیب دیگری که این سرورها دارند در مدیریت کابل هایی است که به آنها متصل می شود، اینگونه سرورها تقریبا هیچگونه مدیریتی بر روی کابل هایی که به آنها متصل می شود، ندارند.

HPE  ProLiant DL

DL مخفف Density Line می باشد که به سری رکمونت سرور HP گفته می گردد. این سری از محصولات شرکت HP بسیار قدرتمند بوده و قابلیت انعطاف و مدیریت پذیری بالایی دارند. این گروه از سرورها برای پشتیبانی از میزان حافظه دیسک و I/O بالا طراحی شده اند، از این رو در بخشهای مختلف از جمله سایت ها و پایگاه داده ها مورد استفاده قرار می گیرند. سرور اچ پی DL  سرور هایی همه کاره با قابلیت نصب در رک با ترکیبی از بهره وری، کارایی و مدیریت می باشند.

همانطوری که از نامش پیداست، اینگونه سرور اچ پی به گونه ای طراحی شده که براحتی بتوان آن ها را در Rack های اختصاصی قرار داد. این سرورها به حدی استاندارد تولید شده اند که اندازه ای برابر با ابعاد Rack استاندارد دارند و براحتی می توان آنها را مانند یک سویچ یا Patch Panel با استفاده از پیچ و یا ریل مخصوص به رک متصل کرد.

هر رک می تواند چندین سرور اچ پی را در درون خود قرار دهد و این سرور اچ پی به صورت صفی بر روی هم قرار می گیرند. توجه کنید که به دلیل اینکه رک ها استاندارد های ثابت و منظمی برای اندازه های خود دارند و همچنین می توانند مدیریت مناسبی بر روی تجهیزات داشته باشند، علاوه بر سرور ها، سازندگان سخت افزارهای شبکه حتی سخت افزارهای شبکه را به صورت RackMount یعنی با قابلیت نصب در Rack ارائه می دهند.

HPE  ProLiant  BL

مانند سرورهای قفسه ای یا رکمونت سرورهای Blade یا تیغه ای هم با یک اندازه استاندارد ساخته می شوند و در رک های مخصوصی هم قرار می گیرند. در خصوص سرورهای Blade ما به جای استفاده از واژه Rack از واژه Chassis یا شاسی یا اسکلت استفاده می کنیم. سرور های تیغه ای معمولا به صورت اختصاصی و انحصاری ساخته می شوند. مثلا شما نمی توانید یک سرور تیغه ای Dell را در درون شاسی یک سرور تیغه ای HP قرار دهید و طبیعتا عکس این عمل هم ممکن نیست.

برای این کار هم دلایلی وجود دارد، بر خلاف سرورهای ایستاده و سرورهای رکمونت، سرورهای تیغه ای دارای پاور نیستند و در واقع انرژی خود را از شاسی دریافت می کنند. البته این تنها یکی از مواردی است که سازندگان این سرورها به صورت اختصاصی برای شاسی ها ایجاد می کنند، در بسیاری از موارد سیستم های خنک کننده و … را نیز در درون شاسی تعبیه می کنند. سرورهای Blade قابلیت های زیادی دارند که استفاده از آن ها برای کاربرانی زیادی جذاب کرده است. از جمله این ویژگی ها عبارتند از:

مناسب برای سازمان های توسعه یافته
مدیریت و پیاده سازی ساده و راحت
بهبود کارایی پایگاه داده
سادگی مدیریت پایگاه داده
خودکار بودن و ساده کردن عملیات های پایگاه داده
صرفه جویی در فضا
ارتقا پذیری و انعطاف ‌پذیری

HPE  ProLiant  SL/Apollo

سرورهای SL که از نوع نصب ‌شونده در رک هستند و برای شبکه ‌هایی با اندازه بزرگ طراحی شده ‌اند. سرورهایی با  Density بالا که بهینه و کارآیی بالا برای محیط‌ های بسیار پیشرفته و توسعه‌ یافته فراهم می ‌کنند.

سیستم ‌های Apollo یا سری XL پلتفرمی همه منظوره با کارایی، مقیاس و بهره‌ وری بالا ارائه می کنند و سیستم ‌های Rack-Scale هستند. این سرورها فقط برای سیستم های سازمانی و با مقیاس بزرگ مناسب هستند. در واقع سیستم ‌های Hyperscale هستند که دارای قدرت پردازش فوق‌ العاده و قابل ارتقا برای سرویس ‌های تحت وب، وب هاستینگ، پردازش مقادیر زیادی داده است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول