اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه صاحب دستگاه پیشرفته درمان بیماران سرطانی شد

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از ورود یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پت اسکن دنیا به کرمانشاه خبر داد و گفت: با وجود این دستگاه به بی‌نظیرترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کشور مبدل خواهیم شد.

کرمانشاه صاحب دستگاه پیشرفته درمان بیماران سرطانی شد

 تورج شیرزادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از ورود یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پت اسکن دنیا به کرمانشاه خبر داد  و در خصوص اطلاعات تخصصی این دستگاه، اظهار داشت:استفاده از دستگاه پت اسکن به منظور تشخیص دقیق، پیگیری و در مواردی هم پیش‌بینی سیر پیشرفت یا عود بیماری در کشورهای پیشرفته به صورت چشمگیری در حال افزایش است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با درایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این بخش مهم در نقشه جامع سرطان دانشگاه که به‌عنوان مرکزیت غرب کشوری است پیش‌بینی و همچنین در سند چشم انداز ۱۴۰۴ منظور شده است.  

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سال گذشته خرید دو دستگاه پت.سی.تی جهت دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه و اصفهان در دستور کار خرید وزارت بهداشت قرار گرفت که با پیگیری‌های مستمر، اولین دستگاه وارد شده به کشور به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اختصاص پیدا کرد.‌

وی ادامه داد: این دستگاه محصول سال ۲۰۲۰ کمپانی زیمنس آلمان و مدل horizon بوده و با بهره‌گیری از قابلیت؛ TOF(time of flight) که براساس بررسی‌ها تنها در یکی از دستگاه‌های فعال در کشور موجود است، باعث ارتقاء کم نظیر کیفیت تصاویر و کاهش زمان اسکن بیمار خواهد شد.

شیرزادیان تصریح کرد: همچنین این ویژگی در حوزه تحقیقاتی نیز بسیار مورد توجه محققان حوزه پزشکی هسته ایی و فیزیک پزشکی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: این دستگاه در بخش دتکتور مجهز به کریستالهای LSO که یکی از جدیدترین و پربازده‌ترین کریستال‌های موجود است، بوده و امکان فعالسازی تکنولوژی TOF(time of flight) بر روی آن‌ها وجود دارد.

شیرزادیان اضافه کرد: بنابراین دارای یکی از بالاترین توانمندی‌های تفکیک رزولوشن مکانی در میان دستگاه‌های موجود است که این قدرت تفکیک بالاتر به معنای امکان تشخیص تومورهای کوچک‌تر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه مولد رادیو دارو و تکمیل کننده این سیستم، دستگاه سیکلترون است که با پیگیری‌های مستمر، این دستگاه نیز بنام کرمانشاه و برای استان‌های غربی کشور یعنی؛ همدان، لرستان، کردستان، ایلام و کرمانشاه در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

شیرزادیان گفت: با ورود دستگاه پت.سی.تی به استان، حلقه تولید رادیو دارو و تشخیص بیماری توسط پت.سی.تی، تکمیل و مرکز جامع سرطان مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع)کرمانشاه که محل استقرار این تجهیزات خواهد بود، به بی‌نظیرترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کشور مبدل خواهد گشت.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول