اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

امضاء قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 546 مگاواتی

قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 546 مگاواتی اندیمشک به امضای مدیرعامل مپنا و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور رسید.

امضاء قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 546 مگاواتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم امضاء  احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 546 مگاواتی اندیمشک که توسط شرکت مپنا انجام می‌شود، و همچنین 50 درصد از تأمین مالی و فاینانس این قرارداد توسط مپنا صورت می‌گیرد امروز در حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضای عباس علی‌آبادی مدیرعامل مپنا و اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور رسید.

افتخاری در مراسم امضاء این قرارداد گفت: برای انجام این قرارداد بیش از یک ماه کار کارشناسی انجام شد و علاوه بر اجرا 50 درصد از منابع این طرح نیز توسط مپنا تأمین می‌شود و اجرای پروژه‌های جدید برای حفظ سرمایه بین‌نسلی در صندوق بازنشستگی کشوری انجام می‌شود.

وی همچنین به پروژه‌های در دست اجرای که با صندوق بازنشستگی کشور انجام می‌شود اشاره کرد و گفت:‌پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان، پتروشیمی جم، پتروشیمی عسلویه، فولاد اوکسین و دیگر طرح‌ها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، برای اجرای این پروژه شرکت نیروتراز پی‌ریز زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان کارفرما و گروه صنعتی مپنا به عنوان پیمانکار قرارداد  احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در این مراسم معرفی شدند.

بر اساس مفاد قرارداد، یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت 546 مگاوات در شرایط ایزو شامل دو واحد گازی پلاس E پیشرفته مدل MGTـ 70، دو دستگاه بویلر بازیاب حرارت با ظرفیت تولید بخار 290 تن بر ساعت، یک واحد توربین بخار مدل MST -54 C، سیستم خنک‌کن اصلی و سیستم کنترل در شهرستان اندیمشک استان خوزستان احداث خواهد شد.

واحدهای گاز و بخار این نیروگاه توسط سه دستگاه ترانسفورماتور قدرت و از طریق یک پست بلافصل به شبکه برق سراسری کیلوولت متصل می‌شود. همه تجهیزات اصلی این نیروگاه شامل توربین، ژنراتور، بویلر، سیستم خنک‌کن، سامانه کنترل در کارخانجات گروه مپنا ساخته می‌شود بنابر این این نیروگاه کاملا ایرانی خواهد بود. عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک 12 بهمن 99 آغاز می شود که این طرح به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از 4 هزار نفر در دوران احداث و بهره‌برداری پروژه اشتغال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول