اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آیت‌الله یزدی، از علمای تراز انقلاب بود

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، آیت الله یزدی را از چهره‌های برجسته تراز انقلاب عنوان کرد.

آیت‌الله یزدی، از علمای تراز انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  آیت الله سید احمد خاتمی صبح امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله یزدی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله یزدی عالم تراز انقلابی بود؛ چراکه ویژگی های ایشان ترسیم کننده چهره عالم انقلابی است.

وی در ادامه افزود: مرحوم آیت الله یزدی از نصاب علمی بایسته برخوردار بوده، فقیه و مفسر بود و در تبعید هم قلم از دست ایشان نیفتاد و این نیز درسی برای ما است.

خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره شخصیت آیت الله یزدی اظهار داشت: مقام معظم رهبری از آیت الله یزدی به عنوان عالم مجاهد تعبیر کردند و فرمودند ایشان در دوران طاغوت مجاهد به معنای دقیق کلمه بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه لباس روحانیت، لباس عرصه دین است، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم در جایی که نیاز است وارد شویم، حتی اگر در فضای مجازی باشد.

وی افزود: سومین ویژگی عالم تراز انقلابی، بصیرت است؛ بصیرت به معنای شناخت دشمن و موضع گرفتن به موقع در مقابل او، که مرحوم آیت الله یزدی به ویژه در مقطع فتنه ۸۸ این ویژگی را از خود نشان داد.

آیت الله خاتمی با اشاره به چهارمین ویژگی عالم تراز انقلاب گفت: آیت الله یزدی ولایت پذیر بود؛ چراکه اصل ولایت فقیه را از صمیم جان پذیرفته بود و تا آخر عمر در این مسیر حرکت کرد زیرا نظام اسلامی با شکنجه‌ها به دست آمده و نباید به کسانی اجازه داد تا اصل آن را زیر سوال ببرند.

عضو فقهای شورای نگهبان، پنجمین ویژگی عالم تراز انقلاب را دفاع از نظام اسلامی ذکر کرد و افزود: نظام اسلامی حاصل رنج های بسیاری از جمله زحمت های امام(ره) است، لذا وظیفه ما دفاع از آن است و آیت الله یزدی تا جایی که می توانست این وظیفه را به خوبی انجام داد.

انتهای پیام/ ن/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول