اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پیگیری خسارت‌های ترکیدگی لوله نفت مارون/از حقوق مردم سرخون با جدیت دفاع می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در مورد مصوبات ستاد مدیریت بحران استان با موضوع نشت نفت در منطقه میانکوه گفت: پیگیری خسارت‌ها و راهکارهای جلوگیری از بروز مجدد چنین حادثه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

پیگیری خسارت‌های ترکیدگی لوله نفت مارون/از حقوق مردم سرخون با جدیت دفاع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری جعفر مردانی ۲۴ آذر ماه در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: در این نشست برنامه‌های متعددی برای مدیریت حادثه و رفع مشکلاتی که بر اثر شکستگی لوله نفت شکل گرفته به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارائه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، کارگروه ارزیابی خسارت‌های آلودگی نفتی در منطقه میانکوه اردل تشکیل شده و مردم اطمینان داشته باشند از حقوق آنها در این خصوص با جدیت تمام دفاع می‌شود.

به گفته مردانی مقرر شد تا در کوتاه‌مدت به مشکلات بهداشتی و تنفسی مردم سرخون و روستاهای اطراف آن پرداخته شود و یک تیم پزشکی و یک پایگاه امدادی برای خدمات‌دهی به مردم در شهر سرخون مستقر شود.

وی خاطرنشان کرد: در میان مدت هم مقرر شد تا کارگروهی برای بررسی علت بروز حادثه شکستگی لوله نفت و بررسی دقیق خسارت‌های زیست‌محیطی، منابع طبیعی، کشاورزی و آب شرب منطقه تشکیل شود.

مردانی تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا مطالعات لازم برای تامین آب شرب سالم و پایدار برای مردم منطقه میانکوه و شهر سرخون انجام گیرد و شرکت آب و فاضلاب موظف شد تا آب شرب منطقه را به طور مرتب پایش و آزمایش کند تا چنانچه از استانداردهای لازم برخوردار نبود تا رفع مشکل به صورت سیار به مردم این منطقه آبرسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تصمیم بر این شد تا در بلندمدت نیز شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران برای ایمن‌سازی خطوط انتقال نفت از منطقه میانکوه ورود جدی داشته و راهکارهای فنی لازم به منظور جلوگیری از بروز چنین حوادثی اندیشیده شود.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول