اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

‍ تقویت روحیه پژوهشی مهمترین اقدام در ایجاد جامعه علمی است

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه تقویت روحیه پژوهشی مهمترین اقدام در ساخت جامعه علمی است گفت: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون توجه به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود.

‍ تقویت روحیه پژوهشی مهمترین اقدام در ایجاد جامعه علمی است

ایرج صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تحقیق و پژوهش را می‌توان عنصر نجات‌دهنده انسان و عامل بلوغ و دستیابی او به زندگی آرمانی دانست بیان کرد: امروزه جوامع برای دستیابی به اهداف و آرمان‌ها، پیشرفت و توسعه و روش‌های بهینه زندگی، تنها از پژوهش و تحقیق سود می‌جویند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری تاکید نموده‌اند که "نخبگان کشور از جمله دانشگاهیان می‌توانند با عمل به وظایف بسیار مهم خود در این برهه بسیار حساس تاریخی، به ارتقای جایگاه ایران در ساختار جدید جهان،‌ کمک تعیین کننده‌ای کنند" که این مسئله مسوولیت دانشگاهیان را در حیطه‌های مختلف از جمله پژوهش که از وظایف قابل توجه این قشر است سنگین‌تر می‌کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد تاکید کرد: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون توجه به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود و در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود افزود: عمومی کردن پرسشگری و تقویت روحیه پژوهشی از مهمترین اقدامات برای ساختن جامعه علمی به شمار می‌رود و لازمه نظام آموزشی کارآمد تربیت دانشجویانی جستجوگر، محقق و پژوهشگر است که بتوانند مشکلات و مسائل پیش‌روی خود و جامعه را برطرف و موجب پیشرفت، ترقی و تعالی شوند.

صالحی خاطرنشان کرد: حرکت به سمت ایجاد ظرفیت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، برای ایجاد مراکز و نهادهای پژوهشی و توجه ویژه به تامین اعتبارات مورد نیاز حوزه پژوهش از عواملی است که در کنار مدیریت صحیح به پیشرفت روز افزون کشور کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول