اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اجرای طرح‌های مشترک محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و ژاپن

وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در سفر به «توکیو» با مقامات ژاپنی دیدار و چشم‌انداز اجرای طرح های جدید مشترک را بررسی کردند.

اجرای طرح‌های مشترک محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و ژاپن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در سفر به «توکیو» با مقامات ژاپنی دیدار و چشم انداز اجرای طرح‌های جدید مشترک را بررسی کردند.

عمرزاق اف در این سفر با «فومیا کوکوبو» رئیس کمیته همکاری‌های بازرگانی «ژاپن و همسود»،  «کیدانرین» فدراسیون بازرگانی ژاپن و رئیس شرکت «Marubeni Corporation» ، «یوشیخیسا سوزوکی» رئیس شرکت «Itochu Corporation» و همچنین «تاکیخیکو کاکیئوچی» مدیر کل شرکت «Mitsubishi Corporation» دیدار و گسترش همکاری‌های متقابل را بررسی کردند.  

در دیدار با کوکوبو تحکیم همکاری‌ها با محافل بازرگانی دو کشور از طریق انجام اقدامات مشترک مبنی بر ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت موثر کارآفرینان ژاپنی در تاشکند با در نظر گرفتن اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در زمینه‌های اولویت‌دار مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین در مورد سفر روسای شرکت‌های بزرگ ژاپن به ازبکستان برای بررسی چشم انداز شراکت بازرگانی و هماهنگی طرح‌ها و ابتکارات معین را بررسی کردند.

علاوه بر این اجرای طرح‌های مشترک با همکاری شرکت «Marubeni Corporation» در تاشکند در زمینه‌های انرژی، زمین شناسی و صنایع شیمیایی و همچنین امکانات توسعه حضور شرکت‌ها در بازار و تنظیم طرح‌های جدید در صنایع شیمیایی و نساجی بررسی شد.

در این مذاکرات با رئیس شرکت «Mitsubishi Corporation» بر نقش مهم این شرکت در اجرای طرح‌های بزرگ در زمینه‌های انرژی و توسعه زیربنایی تاکید شد.  

وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در چارچوب دیدار با رئیس شرکت «Itochu Corporation» روند اجرای طرح‌های مشترک، راه اندازی خط تولید اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه و همچنین بومی سازی قطعات برای خودروهای «دی- ماکس» را بررسی کردند.  

در پایان مذاکرات با نمایندگان شرکت‌های بازرگانی ژاپن گام‌های بعدی برای تسریع اجرایی ابتکارات و همچنین تنظیم و پیشبرد طرح‌های جدید اولویت دار مبنی بر استفاده از نوآوری و فن آوری‌های روز تعیین شد.

مبادلات بازرگانی دو کشور در سال 2019 میلادی در سطح 413 میلیون و 600 هزار دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان 10 شرکت مشترک با سرمایه گذاری ژاپن در زمینه‌های نفت و گاز، پتروشیمی و شیمیایی، تولید تجهیزات انرژی، ماشین سازی، ارائه خدمات حمل و نقلی و لجستیکی، دادوستدهای تجارتی، گردشگری و دیگر حوزه فعالیت می‌کنند.

ژاپن استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 28 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 26 ژانویه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول