اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تمکین داوطلبانه مودیان به تکالیف قانونی، ارتقاء جایگاه نظام مالیاتی را به دنبال دارد

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: تمکین داوطلبانه مودیان به تکالیف قانونی، ضمن افزایش کارآیی نظام مالیاتی، ارتقاء جایگاه اجتماعی سازمان امور مالیاتی کشور را به دنبال دارد.

تمکین داوطلبانه مودیان به تکالیف قانونی، ارتقاء جایگاه نظام مالیاتی را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا شریفی با ذکر اینکه تمکین داوطلبانه مودیان به تکالیف قانونی، ضمن افزایش کارآیی نظام مالیاتی، ارتقاء جایگاه اجتماعی سازمان امور مالیاتی کشور را به دنبال دارد، اظهار داشت: تحقق این امر در گرو آشناسازی مودیان با حقوق قانونی خود و جلب اعتماد آنان نسبت به پایبندی به تمامی ارکان نظام مالیاتی است.

وی افزود: در همین راستا، آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه مالیات، همواره از برنامه‌های اصلی سازمان امور مالیاتی بوده و کارکنان و مدیران در تمام سطوح اداری برای اجرای این برنامه‌ها به طرق مختلف آمادگی دارند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، مودیان مالیاتی را سرمایه‌های ارزشمند سازمان امور مالیاتی و اداره‌کل خواند و گفت: آگاهی مودیان مالیاتی از تکالیف و وظایف‌شان، موجب شفافیت اقتصادی و توسعه چرخه اقتصاد خواهد شد.

شریفی، مودی‌مداری همراه با وصول با اصول را سیاست اصلی نظام مالیاتی دانست و تأکید کرد: مودیان مالیاتی ذی‌نفعان اصلی نظام مالیاتی هستند و اراده سازمان امور مالیاتی جهت صیانت از حقوق آنان در قالب ابلاغ سند منشور حقوق مودیان و سیاست مودی‌مداری و وصول با اصول، تبلور یافته است.

وی، عدم اشراف و آشنایی مودیان مالیاتی به حقوق و تکالیف مالیاتی را زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات اقتصادی دانست و افزود: بدون شک با آشنا شدن مودیان مالیاتی نسبت به حقوق و تکالیف مالیاتی خود ضمن صیانت از منافع شخصی و شغلی مودیان می‌تواند، اقدامی جدی در حمایت از دولت و ملت در زمینه وصول درآمدهای مالیاتی و در نتیجه آبادانی کشور باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اصول ششگانه منشور حقوق مودیان مالیاتی مصوب سازمان، یادآور شد: برخورداری از خدمات مالیاتی مطلوب و رفتار عادلانه، کسب اطلاع و راهنمایی، پایبندی به اصل رازداری ‌‌و حفظ حریم خصوصی و حق اعتراض، شکایت و تجدید نظرخواهی را از محورهای اساسی حقوق مودیان تلقی می‌گردد.

شریفی، رسالت اصلی نظام مالیاتی را شکوفایی اقتصاد کشور دانست و خاطر نشان کرد: رسالت اصلی نظام مالیاتی، تمکین صد در صدی مودیان مالیاتی به تکالیف قانونی در امر مشارکت و همیاری برای ساختن اقتصاد کشور  است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول