اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بومی‌سازی طرح شهید سلیمانی در فارس/ کاهش تعداد بیماران و فوتی‌های ناشی از کرونا در پی اجرای طرح شهید سلیمانی

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس گفت: با بومی‌سازی طرح شهید سلیمانی و نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان فارس، فوتی‌های ناشی از کرونا از ۵۷ نفر طی ۲۴ ساعت به ۱۲ نفر کاهش یافته است.

بومی‌سازی طرح شهید سلیمانی در فارس/ کاهش تعداد بیماران و فوتی‌های ناشی از کرونا در پی اجرای طرح شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرخ بهارلویی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای این طرح از ابتدای آذر ماه تاکنون از تعداد بیماران بدحال از ۲۷۰ نفر به ۱۱۰ و نیر تعداد بیماران بستری از ۳۸۰ به ۱۷۰ نفر به‌صورت روزانه کاهش یافته است.

وی افزود: با ابلاغ اجرای طرح شهید سلیمانی ۷۸۸ تیم سازماندهی، ۵۳۵ تیم نظارتی و نیز آموزش بیش از شش هزار و ۸۰۰ بسیجی، سرکشی از هزار و ۷۸۹ بیمار مبتلا به کرونا، ۱۵ هزار تماس با بیماران و خانواده آنان  شاهد رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی ازسوی آحاد جامعه در مقابله با این ویروس منحوس بوده‌ایم.

بهارلویی ادامه داد: همکاری سپاه و بسیج با دانشگاه علوم پزشکی شیراز منجر به انعقاد چهار تفاهم‌نامه شد که همه آنها عملیاتی و منجر به پشتیبانی مناسب از بیمارستان‌های کرونایی شده است. 

وی گفت: هیئت اندیشه ورز جامعه پزشکی کشور با آسیب شناسی و شناسایی خلاءها متوجه شد که در دو حوزه کمتر به این بیماری توجه شده است. ابتدا اینکه باید قبل از مراجعه بیمار به مراکز درمانی با شناسایی بیمار، اطرافیان و محل‌های تردد ورود کنیم. دوم اینکه بی مارنی که دوره درمان خود را در بیمارستان طی کرده بودند، علی‌رغم اینکه همچنان ناقل هستند، رها شده‌اند و با وارد به محیط‌های اجتماعی امکان انتقال به دیگران را افزایش داده‌اند.

رئیس بسیج حامعه پزشکی استان فارس خاطرنشان کرد: نتیجه این مباحث ارائه طرح شهید سلیمانی بود که به وزارت بهداشت تقدیم شد و نهایتاً به تصویب از سوی آن وزارتخانه و ابلاغ برای اجرا در سراسر کشور انجامید. او ادامه داد: جلسات مختلفی در فارس برای اجرای این طرح برگزار و ابلاغ طرح در یکم آذرماه انجام شد در این طرح استاندار رئیس قرارگاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز معاون قرارگاه و فرمانده سپاه فرمانده عملیات معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، خودداری از دورهمی‌های خانوادگی به‌ویژه در شب یلدا و نیز رعایت مواردی که از سوی وزارت بهداشت ارائه شده بسیاری از معضلات ناشی از این بیماری می‌کاهد، گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی در قالب تشکیل تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی به ویژه در راستای کمک مؤمنانه شامل سرکشی از بیماران، تهیه دارو، رصد مشکلات اقتصادی، معیشتی، بلوک بندی محلات و آموزش صنوف نانوایی‌ها، سوپری‌ها و دیگر اصناف از جمله رویکرد طرح شهید سلیمانی در استان فارس است.

بهارلویی خاطر نشان کرد:  با تعامل و همکاری استاندار، فرماندار، شهرداری‌های مناطق  سرای محله ها به قرنطینه تبدیل  به محل  استراحت بیماران کرونایی  گردید و نیز با رعایت موازین بهداشتی از بستری ۷۰ بیمار در سرای محله  به صفر کاهش یافته است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول