اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

85 درصد فوتی‌های کرونا سالمند هستند/ اعمال محدودیت بیشتر در شب یلدای زنجانی‌ها

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده محدودیت‌های کرونایی بیشتری اعمال خواهد شد که امروز درباره کم و کیف اجرای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

85 درصد فوتی‌های کرونا سالمند هستند/ اعمال محدودیت بیشتر در شب یلدای زنجانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان به منظور بهره‎گیری از مشارکت رسانه‌ها در کنترل بیشتر ویروس کرونا به ویژه در آستانه شب یلدا برگزار شد.

در این جلسه ضمن تأکید بر اطلاع‌رسانی بیشتر درباره خطرات دورهمی شب یلدا و احتمال ابتلای افراد بیشتر به این موضوع برخی از محدودیت‌های شب یلدا اعلام و از رسانه‌ها خواسته شد در این باره اطلا‌ع‌رسانی دقیق‌تری داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار زنجان در این جلسه ضمن اشاره به تلاش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا طی حدود یک سال گذشته گفت: در ارتباط با عدم برگزاری دورهمی شب یلدا نیز رسانه‌ها باید تلاش کنند.

خدابخش مرادی نافچی با بیان اینکه باورهای ما رسوم تاریخی و فرهنگی به ویژه در شب یلدا متبلور می شود و دورهمی‌ها در این مراسم تقویت می‌شود، اضافه کرد: اما باید پذیرفت امروز نه تنها استان زنجان بلکه ایران و کل دنیا درگیر مبارزه با ویروسی است که جان انسانها را هدف گرفته است.

85 درصد فوتی‌های کرونایی سالمندند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اینکه طبق آمارها در استان زنجان درصد بالایی از فوتی‌ها یعنی 85 درصد به سالمندان اختصاص دارد، اضافه کرد: در صورتی که مراقبت لازم از این رده سنی انجام نشود، رکن خانواده آسیب می‌بیند و در این میان برگزاری مراسم و دورهمی در شب یلدا نیز خطری است که سالمندان را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های زنجانی می‌توانند مراسم شب یلدا را در فضای مجازی مدیریت کنند، افزود: یکی از ویژگی‌های این شب صله رحم است که می‌توان آن را به صورت مجازی برگزار کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: برای جلوگیری از دورهمی شب یلدا رسانه‌ها پای کار بیایند و مردم را به ماندن در خانه تشویق کنند.

مرادی نافچی ادامه داد: همچنین از صدا و سیما و رسانه‌ها انتظار داریم که برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده که محدودیت‌های کرونایی بیشتری اعمال خواهد شد را اطلاع‌رسانی کنند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها در این دوره نیز با اقدامی اثرگذار، اطلاع رسانی و هشدارهای لازم موجب افزایش حساسیت‌های عمومی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدند.

اجرای طرح شهید سلیمانی در زنجان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: رویکرد جدید این طرح، افزایش بیماریابی از طریق انجام تست‌های سریع در بین گروه‌های هدف استان است که حوزه کاری تقسیم بندی و کیت‌های لازم آن نیز تامین شده است.

مرادی نافچی گفت: گام چهارم بسیج ملی با عنوان «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت درون بخشی، بین بخشی و بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و بسیج در استان اجرا می‌شود .

وی ادامه داد: اصلی‌ترین رویکرد این طرح محله محور بودن آن است که تلاش دارد با خانواده محوری مراقبت‌های لازم در هر محله انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه محله محوری موجب می‌شود عموم مردم در مدیریت و کنترل بیماری نقش بیشتری را ایفا کنند، ادامه داد: با اجرای این طرح و تمرکز بر محلات و خانواده‌ها پوشش بهتری نسبت به کنترل ویروس کرونا انجام خواهد شد.

وی گفت: همزمانی اعمال محدودیت‌های جدید برای کنترل ویروس کرونا در استان و اجرای طرح شهید سلیمانی به طور قطع موجب کاهش تعداد موارد بستری و مبتلایان به ویروس کرونا می‌شود و همه باید در کنار متولیان سلامت استان با تمام توان برای مهار این ویروس منحوس تلاش کنیم.

مرادی نافچی گفت:  نقاط قوت بسیار خوبی برای اجرای طرح شهید سلیمانی وجود دارد و اجرای موفقیت آمیز آن با بسیج ملی و مشارکت تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها امکان پذیر است.

برگزاری دو جشنواره مجازی در زنجان

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی کرونا گفت: در بحث اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه و نشریات پای کار بوده و اقدامات قابل توجهی انجام دادند.

محمدربیع احمدخانی با اشاره به انجام تبلیغات محیطی و فعالیت در فضای مجازی به منظور اطلاع‌رسانی درباره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: در همین راستا قریب به 2 هزار و 400 عنوان برنامه در فضای مجازی تولید شده است.

وی با ذکر این نکته که به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه‌های مربوط به شب یلدا به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: این اداره کل قصد دارد جشنواره‌ای با عنوان نخستین جشنواره تولیدات مردمی در فضای مجازی و در ارتباط با نحوه پیشگیری از ویروس کرونا را مورد توجه قرار دهد که رسانه‌های جمعی استان نیز نسبت به اطلاع رسانی آن مبادرت کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: در همین راستا به‌ مناسبت فرا رسیدن آخرین یلدای قرن، جشنواره ادبی یلدا در دو بخش شعر و داستان در زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش شعر جشنواره در قالب دو محور اشعار کلاسیک و سپید و نیمایی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: بخش داستان نیز در دو محور داستان مینی‌مال حداکثر 12 کلمه و داستان کوتاه حداکثر 500 کلمه برگزار خواهد شد.

احمدخانی همچنین از برگزاری جشنواره تولیدات فرهنگی در زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره در چهار بخش و هشت محور برگزار خواهد شد.

افزودن 60 درصد به ظرفیت اینترنت استان

در ادامه نیز مدیرکل ارتباطات زیر ساخت استان زنجان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات زیرساخت در استان ارائه کرد و گفت: امروزه همه ابزارهای ارتباطی نیازمند زیرساخت مخابراتی است و پس از ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی نگهداری آن به عهده شرکت زیرساخت بوده است.
مسعودحدادی تصریح کرد: این اداره کل در زمینه تأمین زیرساخت‌های ارتباطات مخابراتی و پهنای باند شبکه اینترنت، فعالیت می‌کند و در عمل انحصار واردات و توزیع پهنای باند اینترنتی در سراسر کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه شرکت ارتباطات زیرساخت تامین بستر اپراتورهای ثابت و سیار داخلی، منطقه‌ا‌ی و بین‌المللی است، گفت: هم اکنون نیز این شرکت در استان در حوزه تلفن ثابت و سیار و همچنین شرکت‌های توزیع کننده اینترنت خدمات ارائه می‌شود و این اقدامات عمدتا از طریق فیبر نوری تامین می‌شود.
مدیرکل ارتباطات زیر ساخت استان زنجان گفت: با اقدامات انجام شده به لحاظ پنهای باند نیز ۳۰ درصد در استان استفاده می‌شود و ۶۰ درصد به ظرفیت اینترنت استان اضافه شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول