اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پرستار فارغ‌التحصیل بیکار نداریم/جان‌های شیفته؛ این ۹2 نفر

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص وجود پرستار فارغ‌التحصیل بیکار در استان گفت: شاید وجود داشته باشد ولی قطعا تعدادشان خیلی کم است زیرا از همین جا اعلام می‌کنیم که اگر پرستاری طرح خود را حتی در سال ۹۵ هم گذرانده است را ما به کار می‌گیریم.

پرستار فارغ‌التحصیل بیکار نداریم/جان‌های شیفته؛ این ۹2 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عبدالله صفری امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته پرستار اظهار داشت: کرونا جایگاه پرستاری و اهمیت آن را در جامعه نشان داد به‌طوریکه قشر پرستاری ما در طول این یک‌سال دست به دست داده و در سنگر سلامت در حال مبارزه هستند. 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: ۹۲ شهید پرستار در کل کشور و پنج نفر از جمله  اکبر امیریان، نوشین اکبری، فرناز کیهان، پریسا فتحی‌پور، ابراهیم خلیلی از استان آذربایجان‌شرقی در گروه پرستاری به علت کرونا شهید شده‌اند. 

وی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار پرستار در کل کشور در حال گذراندن قرنطینه هستند، گفت: با همراهی و تلاش کادر درمان کرونا مدیریت می‌شود که در این میان نقش مردم بسیار زیاد است. 

صفری با اشاره بر اینکه امسال نیز همانند سال‌های دیگر روز بزرگ پرستاری را گرامی خواهیم داشت ولی باید روش تجلیل را منطبق با شرایط کرد، یادآور شد: مراسم سراسری به صورت ویدئوکنفرانس و ویژه‌برنامه بزرگ به صورت مجازی با بسترهای اینترنتی برگزار خواهد شد. 

وی به مشکلات کمبود نیروی پرستاری در سال‌های پیش اشاره کرد و گفت: جای شکر دارد که با وجود مشکلات و سختی در روزهای بحرانی، دچار مشکل کمبود نیرو نبودیم به‌طوریکه در سه نوبت اعم از ۱۹۳ نفر در ابتدای سال، جذب ۱۷۳ نفر در تابستان، جذب ۸۳ نفر نیروی قراردادی مناطق محروم و چندین نفر به صورت‌های مختلف جذب شدند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ نفر جذب نیرو و تزریق نیرو به واحدها در طول این یک‌سال داشتیم که البته دوباره هم جذب نیرو خواهیم داشت. 

وی با تاکید بر اینکه کرونا نشان داد که پرستاری یک موضوع حاکمیتی است و نباید حالت قراردادی داشته باشد، تصریح کرد: بحران کرونا دقیقا در پایان سال کشور را درگیر خود کرد که روزهای پایانی قرارداد پرستارها بود و آنها می‌توانستند، لباس پرستاری را از تن خارج کرده و حتی پشت سرشان را هم نگاه نکنند ولی این کار را نکرده و تا پای جان ماندند. 

صفری ابراز داشت: موضوع فوق‌العاده ویژه یک بغض در سال‌های پیش برای قشر درمان و بهداشت بود زیرا به سایر بخش‌ها تعلق می‌گرفت ولی به خاطر این بحران این طرح شامل وزارت بهداشت و درمان هم شد. 

وی با تاکید بر اینکه ذات شغل پرستاری یک شغل سخت است، ابراز کرد: ۹ هزار نیروی پرستاری در استان وجود دارد به‌طوریکه نسبت زن به مرد، ۸۰ به ۲۰ می‌باشد. 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص وجود پرستار فارغ‌التحصیل بیکار در استان افزود: شاید وجود داشته باشد ولی قطعا تعدادشان خیلی کم است زیرا از همین جا اعلام می‌کنیم که اگر پرستاری طرح خود را حتی در سال ۹۵ هم گذرانده است را ما به کار می‌گیریم. 

وی اذعان داشت: طبق پایش‌های انجام گرفته، تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها کاهش یافته است و حتی برخی بخش‌های کرونا به بخش عادی تبدیل شده است. 

صفری با اشاره بر اینکه ۱۵ موسسه مجاز پرستاری در تبریز و چند مورد در شهرستان‌ها وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه فعالیت برخی از خدمات غیرمجاز به خاطر کرونا افزایش یافته است و از طریق روش‌های متعددی پیج و کانال در حال تبلیغات خود هستند و از نیاز مردم سوءاستفاده می‌کنند که با سه مورد از آنها برخورد شده است که متاسفانه برخی از آنها جزو همکاران هستند.  

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول