اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تولید 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالانه حدود 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زنجان تولید می‌شود.

تولید 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زنجان

 جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بیش از ۳۳ درصد سهم اشتغال در استان زنجان به بخش کشاورزی اختصاص یافته این در حالی است که میانگین سهم اشتغال کشوری در این بخش ۱۸ درصد است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زنجان تولید می‌شود، افزود: سال گذشته با فرآوری ۵۰ درصدی محصولات کشاورزی، زنجان رتبه نخست را در بین دیگر استان‌ها در این زمینه کسب کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: زیتون، انگور، حبوبات، جو، گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیر عمده محصولات کشاورزی قابل فرآوری استان زنجان محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: کشاورزان زنجانی، تولید کننده ۶۰ نوع محصول باغی و زراعی هستند که برای ارتقای بهره‌وری و ارزش افزوده در زمینه تولیدات، توسعه صنایع تبدیلی جزو برنامه‌های مهم در استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در گرو بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و ایجاد تسهیل‌گری‌های لازم است، ادامه داد:با گسترش صنایع تبدیلی عواید بیشتری از تولید در مقایسه با خام فروشی، نصیب کشاورزان می‌شود.

تاراسی با اشاره به اینکه فرآوری محصولات زمینه صارات را در استان فراهم می‌سازد، افزود: با فرآوری محصولات کشاورزی از طریق توسعه صنایع تبدیلی، از هدر رفت بیش از ۱۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان زنجان جلوگیری می‌شود و زمینه صادرات برخی محصولات کشاورزی استان نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول