اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک با اشتغال‌زایی برای زنان مسجدی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام از تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک در مساجد این استان با اشتغال‌زایی برای ۶۰ نفر از بانوان خبرداد.

تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک با اشتغال‌زایی برای زنان مسجدی

حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارسوی با اشاره به فعالیت‌های مساجد این استان در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از اسفندماه سال گذشته با توجه به همه‌گیری شیوع ویروس کرونا همزمان با سراسر کشور، مساجد استان ایلام نیز با همکاری و همیاری برادران و خواهران عضو کانون‌های فرهنگی و هنری و با هماهنگی ستاد کرونای استان و شبکه بهداشت و درمان، فعالیت‌های خود را آغاز کردند. 


حجت الاسلام چراغی‌پور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام

وی با اشاره به اینکه اولین اقدام ما در راستای گندزدایی و امور بهداشتی مساجد استان بود تصریح کرد: در مرحله بعدی توزیع لوازم بهداشتی برای محرومان و نیازمندان در دستور کار قرار گرفت و بسته‌های بهداشتی نیز ویژه کودکان و نوجوانان تهیه و توزیع شد.

تولید روزانه ۳ هزار ماسک در سال گذشته

چراغی‌پور گفت: با توجه به ضرورت و توصیه اکید برای استفاده همگانی از ماسک، تعدادی از مساجد استان به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد که در سال گذشته با پیام حجت‌الاسلام ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور کار خود را آغاز کردند و با حضور ۶ نفر از بانوان روزانه سه هزار ماسک تولید کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه بعد از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه چهار مرحله کمک‌رسانی در این استان انجام شده است، تصریح کرد: این کمک رسانی‌ها با همکاری خیرین، برنامه تلویزیونی سمت خدا، کانون فرهنگی و هنری حضرت خدیجه (س) استان قم تهیه و توزیع شد. 


بسته‌های ارزاق تهیه شده توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام

 

توزیع ۹ هزار بسته غذایی میان نیازمندان

وی با بیان اینکه این کمک‌ها در مناطق مختلف استان ایلام حتی روستاهایی که دسترسی بسیار سختی داشت توزیع شد تصریح کرد: در مجموع قریب ۹ هزار بسته ارزاق و مواد غذایی توزیع شد که ۴۴۰۰ بسته از خارج از استان ایلام تهیه و مابقی با کمک خیرین و مردم استان تهیه و توزیع شد.

چراغی‌پور با اشاره به اینکه در مرحله سوم کمک رسانی‌ها در فضای مجازی توجه ویژه‌ای داشتیم و با استفاده از ظرفیت هنرمندان و اهل قلم در زمینه کتابخوانی و ارائه هشدارهای بهداشتی تلاش کردیم گفت: در زمینه اجرای طرح ملی حاج قاسم سلیمانی نیز مساجد به عنوان یکی از اعضای اصلی محسوب می‌شوند.


کارگاه تولید ماسک بانوان مسجدی در استان ایلام

تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک با اشتغال‌زایی برای بانوان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: در موج سوم شیوع ویروس کرونا، کارگاه تولید ماسک ما گسترش پیدا کرده است و امروز با حضور ۶۰ نفر از خواهران که شغل نداشتند، روزانه ۳۰ هزار ماسک تولید می‌کنیم. این کارگاه ظرفیت کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای این این خواهران ایجاد کرده است. ۵ هزار ماسک تولیدی آنها به صورت رایگان توزیع می‌شود و مابقی به سازمان صمت تحویل داده می‌شود که بُعد درآمدزایی نیز برای آن‌ها دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام هم اکنون در حال اجرای طرح ایران قوی ابلاغیه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هستند که در این قالب، برنامه‌های کمک رسانی خود را نیز اجرایی می‌کند

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول