اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بصیرت جامعه کشور را از فتنه ۸۸ نجات داد/ دشمنان از عظمت شهید سلیمانی می‌ترسیدند

نماینده ولی ‌فقیه در خراسان شمالی، با تأکید بر بصیرت افزایی جامعه در دهه بصیرت گفت: دشمنان از عظمت شهید سلیمانی می‌ترسیدند، لذا باید سالگرد شهادت وی به خوبی تکریم شود.

بصیرت جامعه کشور را از فتنه ۸۸ نجات داد/ دشمنان از عظمت شهید سلیمانی می‌ترسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری صبح امروز در نشست هماهنگی دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: دهه بصیرت باید مورد بهره‌برداری مناسبی قرار گیرد، همان‌طور که در شرایط کرونایی مراسم‌های ایام محرم نیز برگزار شد.

وی با اشاره به‌ویژگی‌های ماه محرم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در دهه نخست محرم، تعلیم و تربیت جهاد و شهادت برای تمام جامعه انجام‌شده و بصیرت افزایی با روش‌های مختلفی در هیات های عزاداری اجرایی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر لزوم ایجاد جذابیت برای برنامه‌های مختلف بصیرتی افزود: دهه بصیرت برای جامعه دارای اهمیت ویژه‌ای است زیرا دشمن در فتنه ۸۸ به دنبال ایجاد حرکتی در راستای سقوط نظام بود اما با مدیریت رهبری و حضور مردم این بی‌ثباتی‌ها به‌پایان رسید و مردم با بصیرت، مسیر و خط خود را از فتنه گران جدا کردند و منافقین در کف میدان ماندند.

وی افزود: حرکت میلیونی مردم در ۹ دی‌ماه سال ۸۸ همچون سیلابی بود که دشمنی‌ها علیه نظام را از بین برد و با تحلیل و تبیین فضای ایجادشده، خباثت دشمن را نشان داد.

امام‌جمعه بجنورد همچنین درباره شخصیت شهید سلیمانی تصریح کرد: این شهید فرد ویژه‌ای بود که دشمن از عظمت او می‌ترسید و اقدامات وی نه تنها برای جامعه شیعیان و اهل سنت، بلکه برای تمام دنیا مفید فایده بود.

وی به روحیه آزادگی شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: تشییع این شهید بسیار پرشور بود؛ درصورتی‌که دعوت ویژه‌ای نبود اما تمامی مردم برای این شهید به میدان آمدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه شهید فخری زاده را فخر ایران دانست و افزود: دانشمندان هسته‌ای در کشور کارهای بزرگی کرده‌اند و در موضوعات کرونا نیز این شهید بزرگوار تحقیقات بسیار مهمی را اجرایی کرده بود.

وی ادامه داد: در ایام پیش رو، باید تولید محتوا به‌صورت گسترده از سوی همگان انجام شود و فقط به بازنشر مطالب نپردازیم؛ بلکه  مجموعه‌های مختلف با توجه به شرایط خود درباره موضوعات این ایام محتواهای مناسب تولید و منتشر کنند.

امام‌جمعه بجنورد درباره برگزاری مراسم حضوری درباره این ایام نیز گفت: تصمیم‌گیری با ستاد کرونا است اما می‌توان همچون محرم با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها در فضای باز مراسمی مناسب را برگزار کرد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: تمامی مناسبت‌های ۹ دی‌ماه، چهلم شهید فخری زاده و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی باید مورد توجه باشد و از هیچ‌کدام نباید غفلت کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول