اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

صفر تا صد ترکیدگی خط لوله انتقال نفت در چهارمحال و بختیاری/ از آتش گرفتن رودخانه سرخون تا کنترل بحران توسط دستگاه‌ها+فیلم و عکس

ساعاتی قبل خط لوله انتقال نفت خوزستان-اصفهان در حوالی تلمبه خانه گندمکار شهرستان اردل در چهارمحال و بختیاری دچار ترکیدگی شد.

صفر تا صد ترکیدگی خط لوله انتقال نفت در چهارمحال و بختیاری/ از آتش گرفتن رودخانه سرخون تا کنترل بحران توسط دستگاه‌ها+فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ساعاتی قبل خط لوله انتقال نفت خوزستان-اصفهان در حوالی تلمبه خانه گندمکار شهرستان اردل در چهارمحال و بختیاری دچار ترکیدگی شد.

بر اساس اعلام منابع محلی حجم زیادی از نفت، بر اثر ترکیدگی خط لوله وارد آب‌های سطحی و رودخانه سرخون شده است.

15:15 توضیحات مدیریت بحران در خصوص این حادثه

خسرو کیانی به خبرنگار فارس گفت: متاسفانه ساعاتی پیش خط لوله انتقال نفت از خوزستان به اصفهان در منطقه میانکوه شهرستان اردل دچار ترکیدگی شد.

سرپرست سازمان مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متاسفانه در اثر نشت زیاد نفت در محل ترکیدگی شاهد آتش‌سوزی شده‌ایم که به سرعت استاندار و تعدادی از مسؤولان به سمت آن منطقه برای مدیریت حرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دلیل این ترکیدگی در دست بررسی است اما در ارزیابی اولیه فرسودگی لوله‌ها را باعث این اتفاق می‌دانیم.

کیانی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مسؤولیت این خط لوله با استان اصفهان است به سرعت به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده اما برای جلوگیری از آتش‌سوزی گسترده ادوات و ماشین‌ آلاتی که در مهار این حادثه موثر است به سوی اردل در حال ارسال است.

15:34 تمهیدات فرماندار اردل برای جلوگیری از نشت نفت و عدم آتش‌سوزی

محمود کیانی علت حادثه را فرسودگی خط لوله عنوان کرد و گفت: ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۲ ظهر امروز کیلومتر ۲۲۸ خط لوله مارون اصفهان واقع در منطقه تنگ گندمان نزدیک به شهر سرخون دچار ترکیدگی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مسیر تردد این جاده مسدود و جریان برق قطع شده و همچنین خط لوله خوزستان هم بسته شده و نشت جریان نفت نیز تمام شده است، اما نفت رها شده در دشت مشکل اصلی می‌باشد.

15:35 فیلمی از دقایق اولیه نشت نفت به رودخانه سرخون

15:45 اعزام اکیپ‌های هلال احمر به منطقه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از آمادگی نیروهای خود در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر دو اکیپ برای کمک به منطقه اعزام شده‌اند.

15:59 خسارات زیست محیطی در دست بررسی است

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با ابراز تاسف از این فاجعه زیست محیطی گفت: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه دو اکیپ از اداره کل این استان برای برآورد میزان خسارات و بررسی میدانی به منطقه اعزام شده و در حال حاضر درحال بررسی اوضاع هستند.

16:30 آتش سوزی در بستر رودخانه

نفت‌های مخلوط شده با آب اکنون حدود 15 کیلومتر مسیر را طی کرده و به شهر سرخون رسیده‌اند و نفت روی آب دچار آتش سوزی شده و دود غلیظی شهر سرخون را در بر گرفته است.

16:48 توضیحات رئیس شورای شهر سرخون

صفر اسلامی به خبرنگار فارس گفت: این لوله نفت از سال 52 ساخته شده و نفت خوزستان را به اصفهان منتقل می‌کند، که متاسفانه این لوله‌ها در دهه 70 دچار ترکیدگی شد و خسارات جبران ناپذیری به مردم منطقه و به خصوص کشاورزان وارد کرد.

رئیس شورای اسلامی سرخون ادامه داد: این مشکل نشتی نفت که از دهه 70 گریبانگیر مردم منطقه شده است باعث مهاجرت یک سوم از جمعیت منطقه شده است.

 

 

ساعت 18:33 عبور از مرحله بحران/ اوضاع تحت کنترل درآمد

خسرو کیانی به خبرنگار فارس گفت: اوضاع در حال حاضر کاملا تحت کنترل است و استاندار و تمامی اعضای ستاد بحران در منطقه میان‌کوه حاضر شده‌اند.

سرپرست سازمان مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این حادثه هیچ تلفاتی جانی نداشته و هیچ آسیبی به خانه‌های مردم نرسیده است.

وی تاکید کرد: آتش در حال مهار شدن است و هیچ نیازی به تخلیه خانه‌ها و اسکان مردم وجود ندارد.

کیانی اظهار داشت: تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز به محل حادثه ارسال شده است و ماموران راهداری، پلیس و ماموران امدادی و سایر دستگاه‌ها در حالت آماده باش هستند  و اوضاع به طور کامل تحت کنترل قرار دارد.

وی تصریح کرد: این یک حادثه خاص است و عمده مسؤولیت این اتفاق بر عهده شرکت نفت و استان اصفهان می‌باشد که با تماس‌ها و مکاتباتی که صورت گرفته از وضعیت خط لوله مطلع و ملزم به بررسی و پیگیری رفع مشکل شده‌اند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول