اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آغاز طرح زمستانی پلیس در جاده‌های کرمان

طرح زمستانی پلیس امروز با رزمایش ادوات این طرح در گردنه خانه‌سرخ محور سیرجان به کرمان آغاز شد.

آغاز طرح زمستانی پلیس در جاده‌های کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی در حاشیه آغاز طرح زمستانی پلیس اظهار کرد:  در این طرح 370 دستگاه راهداری و 450  نفر نیروی راهداری در 56 راهدارخانه استان مستقر شدند و یک‌هزارو 20 کیلومتر از محورهای برف‌گیر استان زیر پوشش طرح راهداری زمستانی قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عوان کرد: در طرح راهداری زمستانی در ۲۷ نقطه یا گردنه از استان خدمات اجرا می‌شود.

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان هم در این مراسم گفت: امسال هم طرح ترافیکی زمستان در استان کرمان همراه تمام نقاط کشور با همکاری تمامی سازمان‌ها و نهادهای مسئول برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: تجهیزات ما امسال به‌روز شدند و ارتقا دادیم و طرح هوشمندسازی توسط کارکنان از جمله پهباد برای کنترل ترافیک محورها و تسهیل در عبور و مرور انجام شد.

وی افزود:  امسال با توجه به شرایط کرونایی مشارکت مردم ضروری و جدی است و هانطور که طی روزهای قرنطینه همکاری داشتند در ادامه این مسیر نیز در طول زمستان از سفرهای غیرضرور پرهیز می‌کنند و بیشتر در منزل می‌مانند، اگرهم سفر ضروری داشتند، حتما رعایت کامل مقررات را مدنظر داشته باشند.

سردار ناظری گفت: توجه کنند اگر جایی پلیس در محور ایستاده قطعا شرایط جوی مناسب نیست و پلیس با اقتدار اجازه تردد به خوردروهایی که زنجیر چرخ ، سوخت کافی و لوازم گرم و بهداشتی همراه نداشته باشند از ترددشان جلوگیری می‌شود.

وی گفت: امسال از سال قبل تلفات و حوادث کمتر شده است و بیش از 120 نفر حوادث جان باختند.

استقرار 450 نیروی امدادگر هلال‌احمر در محورهای استان

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان ابراز کرد: طرح زمستانه هلال‌احمر از 20 آبان شروع شده و تا 20 اسفند ادامه دارد.

وی افزود: بیش از 450 نفر نیروی امدادگر با 100 دستگاه خودرو و آمبولانیس و خودروهای امداد و نجات در 25 پایگاه ثابت و سیار زمستانه در محورها مستقر هستند و ما در این ماموریت اهدافی را دنبال می‌کنیم تا  کمک‌ها و عملیاتی کردن وظایف به موقع باشد و تیم‌های عملیاتی هم سرعت کار را داشته باشند.

فلاح خاطرنشان کرد: ناظران و آمران سلامت همه‌جا حضور دارند و هر موردی را شهروندان می‌توانند با تماس با شماره 112 اطلاع دهند و در این طرح هلال‌احمر استان کرمان آمادگی لازم را دارد.

انتهای پیام/80015/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول