اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۲۸۰ بهبود یافته کرونایی برای اهدای پلاسما مراجعه کرده‌اند

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: ۲۸۰ بهبود یافته کرونایی برای اهدای پلاسما مراجعه کرده‌اند که ۲۱۵ نفر از آنان واجد شرایط اهدا بودند و موفق به انجام این کار خیر شدند.

۲۸۰ بهبود یافته کرونایی برای اهدای پلاسما مراجعه کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان مرکزی فاطمه مهدویانی اظهار کرد: اهدای پلاسما فقط در مرکز استان و در شهر اراک انجام می‌شود و امکان دریافت آن از بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های تابعه استان  وجود ندارد به همین دلیل از متقاضیان واجد شرایط درخواست می‌شود در این خصوص به این کلان‌شهر مراجعه کنند.

وی افزود: ۵۰۰ سی‌سی پلاسما به روش آفرزیس از هر فرد بهبودیافته کووید ۱۹ گرفته می‌شود و بقیه خون که شامل گلبول قرمز و پلاکت است به خون اهداکننده، بازمی‌گردد.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ضمن اشاره به اینکه پلاسمای گرفته شده از بیماران بهبودیافته از کووید ۱۹ باید بلافاصله در حالت انجماد قرار گیرد که دستگاه مورد نظر در شهرستان‌ها موجود نیست، بیان کرد: با توجه به موج سوم و افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، پلاسما بیشتری برای بهبود بیماران نیاز است و انتقال خون استان مرکزی خواستار همکاری بیشتر افراد واجد شرایط در این خصوص است.

مهدویانی تأکید کرد: میزان اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان از بیماری کووید ۱۹ در مقایسه با آمار مبتلایان بسیار کم است و نیاز است که بهبودیافتگان برای نجات جان بیماران همکاری بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: انتقال خون اراک ظرفیت گرفتن پلاسما از بهبودیافتگان از کووید ۱۹ را دارد و این افراد یک ماه بعد از درمان به شکرانه کسب سلامت با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون این کلان‌شهر، در این اقدام خیرخواهانه مشارکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی یادآور شد: بهبودیافتگان کرونا اطمینان خاطر داشته باشند که اهدای پلاسما بعد از بهبودی به هیچ عنوان سیستم ایمنی بدن آنان را تضعیف نخواهد کرد و با اطمینان خاطر برای نجات بیماران و اهدای پلاسما اقدام کنند.

وی در پایان تصریح کرد: پلاسمای بهبودیافتگان از این بیماری دارای آنتی‌بادی است که در درمان دیگر بیماران کووید ۱۹ که اکنون فرآیند درمان را طی می‌کنند تأثیر بسیاری دارد و می‌تواند نجات‌بخش جان آنان باشد.

به گفته مهدویانی استان مرکزی در رابطه با فرهنگ اهدای خون در زمره رتبه‌های برتر است و همین امر باعث شده که بتواند علاوه بر تأمین خون استان، بخشی از نیاز سایر مناطق کشور را به فرآورده‌های خونی تأمین کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول