اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تعیین حریم محوطه شهر دراز ایرانشهر

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از پایان عملیات تعیین حریم محوطه شهر دراز ایرانشهر خبرداد.

تعیین حریم محوطه شهر دراز ایرانشهر

منصوره ملاالهی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم محوطه باستانی شهر دراز ایرانشهر نیز با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال به پایان رسید.

وی گفت: این عملیات با هدف جلوگیری از تهدیدهای احتمالی از جمله ساخت و سازها و تصرف‌های غیرمجاز و تدفین اموات توسط اهالی منطقه انجام شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: این اثر در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۹۴۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی گفت: 8 پرونده تعیین حریم آثار تاریخی نیز آماده و برای برگزاری جلسه ارزیابی به معاونت میراث‌فرهنگی کشور ارسال شده است.

ملاالهی خاطرنشان کرد: 15 پرونده ثبت آثار غیرمنقول و 11 پرونده ثبتی از آثار منقول استان نیز تهیه و آماده ارسال به دفتر ثبت آثار ملی کشور است.

انتهای پیام/75009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول