اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

محب: مذاکرات صلح باید داخل افغانستان ادامه یابد

مشاور امنیت ملی افغانستان با تاکید بر ادامه مذاکرات صلح، گفت که این مراحل باید در داخل افغانستان به‌پیش برده شود.

محب: مذاکرات صلح باید داخل افغانستان ادامه یابد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مشاور امنیت ملی افغانستان پیشنهاد کرد که مراحل باقی‌مانده مذاکرات بین هیأت‌های جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در داخل این کشور به پیش‌ برده شود.

«حمدالله محب» روز شنبه، بیست‌ودوم آذر در حساب توئیتری خود نوشت که دولت ترجیح خاصی در مورد مکان مذاکرات در داخل افغانستان ندارد و آماده است که در هر منطقه‌ای که طالبان پیشنهاد کنند، برای ساخت تأسیسات آماد‌گی لازم را کسب کند و گفت‌وگوها را به پیش ببرد.

محب افزود که با پیشبرد مذاکرات در داخل افغانستان منطقه امنیتی ویژه و قابل اعتماد برای همه و زمینه نظارت و اعمال ملکیت برای مردم در روند صلح فراهم می‌شود.

مشاور امنیت ملی افغانستان تأکید کرد که با پیشبرد مذاکرات در داخل افغانستان، مذاکره‌کنند‌گان از خواسته‌ها و مطالبات مردم بهتر آگاه می‌شوند و از هزینه‌های اضافی جلوگیری خواهد شد.

حمدالله محب همچنین تصریح کرد که برای افغان‌ها مهم است مراحل جاری مذاکرات در داخل افغانستان به پیش برده شود و به این ترتیب صلح به جای شرایط خارجی‌ها از واقعیت جامعه افغان‌ها متاثر شود و دایمی و سراسری باشد.

به گفته محب، صلح در خارج از افغانستان، صلح‌کنند‌گان را از شرایط خارجی متاثر می‌کنند و تجربه‌ها نشان می‌دهد که این‌گونه آشتی منافع افغان‌ها را تأمین نمی‌کند.

گروه طالبان واکنش رسمی به این پیشنهاد نداده است. مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه، پایتخت قطر از ۲۲ شهریور آغاز شد و تاکنون جریان دارد.

دو طرف ماه‌ها روی تهیه شیوه کار پیشبرد مذاکرات کار کردند و سرانجام با تسهیل افغانستان میزبان در مورد شیوه کار ۲۱ ماده‌ای به توافق رسیدند.

گزارش شده است که قرار است مذاکرات برای مدت سه هفته متوقف شود.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول