اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش 1.5 درصد قیمت نفت در هفته گذشته

هرچند قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به مرز 50 دلار کاهش یافت، اما طی هفته گذشته 1.5 درصد رشد کرد و به بالای 51 دلار رسید که بالاترین رقم از اوایل ماه مارس به شمار می‌رود.

افزایش 1.5 درصد قیمت نفت در هفته گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، به علت نگرانی در مورد محدودیت‌های جدید کرونایی برای کسب و کارها در نیویورک که بر پیشرفت‌های مربوط به برنامه واکسیناسیون در این کشور پیشی گرفت، قیمت نفت معاملات پایان هفته بازارهای جهانی کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 28 سنت کاهش 49.97 دلار فروخته شد. این نوع نفت در روز پنج شنبه به بالای 51  دلار در هر بشکه، بالاترین رقم از اوایل ماه مارس رسیده بود.

نفت خام آمریکا با 21 سنت کاهش 46.57 دلار معامله شد. این نوع نفت در روز پنج شنبه تقریبا 3 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.

باب یوگر، مدیر یک بازار نفتی در نیویورک گفت: «محدودیت‌ها در نیویورک بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.»

نفت برنت طی هفته گذشته 1.5 درصد و نفت تگزاس آمریکا WTI کمتر از یک درصد افزایش ارزش را ثبت کردند. این افزایش، نخستین ششمین هفته متوالی افزایشی قیمت نفت از ماه ژوئن به شمار می‌رود.

یک جهش بزرگ در ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته نشان داد که هنوز عرضه زیادی به بازار می شود اما تمام این موضوع نادیده گرفته شد، زیرا عوامل افزایشی تمام طول هفته بازار را می چرخاند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول