اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مشارکت بیش از 5 میلیون نفر در جشنواره دانش‌آموزان پژوهشگر

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش با اشاره به حضور بیش از 5 میلیون شرکت‌کننده در حوزه‌های پژوهش و فناوری در جشنواره دانش‌آموزان پژوهشگر و فناور برگزیده کشور، گفت: برای آغاز و توسعه فرایند پژوهش باید در مدارس کشور سرمایه‌گذاری کرد.

مشارکت بیش از 5 میلیون نفر در جشنواره دانش‌آموزان پژوهشگر

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: فرهاد کریمی در آیین تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناور برگزیده کشور که امروز با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و خانواده شهید فخری‌زاده برگزار شد، ضمن تبریک هفته پژوهش به جامعه پژوهشگر فرهنگی و دانش‌آموزان پژوهنده اظهار کرد: شعار هفته پژوهش امسال «مدرسه پژوهش محور، معلم پژوهنده و دانش‌آموز پرسشگر» است؛ انتخاب این شعار در راستای عملیاتی کردن اهداف و برنامه‌های سند تحول در حوزه زیر نظام آموزش و پژوهش است.

وی افزود: وزارت آموزش ‌و پرورش به‌منزله نهاد فرهنگ‌ساز و تمدن‌آفرین در کشور، جایگاه بالایی برای پرورش مهارت‌های پژوهشی در نظر گرفته است و این موضوع در سطح سند تحول هم به‌وضوح دیده می‌شود. بر همین اساس و در جهت تحقق اهداف سند تحول، برای تربیت دانش‌آموزان متفکر و معلمان پژوهنده اهمیت بسیار زیادی قائل هستیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تصریح کرد: خوشبختانه در هفته پژوهش سال 1399 با کمک وزیر آموزش‌وپرورش شاهد چند رویداد مهم و اساسی و نقطه عطف در تاریخ تحولات پژوهشگاه مطالعات بوده‌ایم. استقرار و اصلاح ساختار پژوهشگاه مطالعات، تدوین برنامه جدید و آیین‌نامه پژوهشکده در ساختار جدید، اصلاح و به‌روزرسانی سازوکارهای پژوهشی و عملیاتی شدن طرح مدرسه پژوهش محور و.. مواردی هستند که عملیاتی شدن آنها منجر به پژوهش محور شدن و شکل‌گیری نظام جامع پژوهش در آموزش‌وپرورش خواهد شد.

وی گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران در حوزه‌های پژوهش و فناوری و 11 بخش دیگر، در قالب 15 کارگروه و کمیته بررسی آثار و انتخاب برترین‌ها، با بیش از 5 میلیون شرکت‌کننده در کشور و هزاران ساعت نفر ارزیاب اجراشده و در روز دوشنبه 24 آذرماه رونمایی خواهد شد.

کریمی ضمن تقدیر و تشکر از همه معلمان و دانش‌آموزانی که در حوزه پژوهش تلاش می‌کنند، گفت: آغاز این هفته به تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر اختصاص دارد. مهم‌ترین پیام انتخاب نخستین روز این هفته برای تجلیل از دانش آموزان پژوهنده این است که فرآیند پژوهش باید از مدرسه آغاز شود و برای توسعه پژوهش در کشور باید در مدارس سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات گفت: امسال برای سومین سال متوالی از دانش‌آموزانی که در سال اول دوره ابتدایی در حوزه مطالعه دارای رتبه‌های برتر بودند، تقدیر و تشکر به عمل می‌آید همچنین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال 99 به نام سال جهش و تولید، برای اولین بار از پژوهشگران برتر هنرستان‌ها نیز تقدیر به عمل می‌آید.

وی گفت: در هفته پژوهش امسال افتخار داریم تا در خدمت خانواده پژوهشگر شهید فخری زاده باشیم و با حضور ایشان از برنامه‌های معلم پژوهنده رونمایی کنیم که امیدواریم این امر آغازی برای شروع فصلی جدید در تاریخ پژوهش کشور باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول