اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اردوغان از سرنوشت صدام عبرت بگیرد/ اردوغان حیات سیاسی خود را مدیون ایران است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقشه شوم و باطلی که اردوغان و ایادی وی فکرش را می‌کنند هرگز سرانجامی نخواهد داشت، گفت: بهتر است اردوغان از سرنوشت صدام و کسانی که چشم طمع به خاک این کشور داشتند، درس عبرت بگیرد.

اردوغان از سرنوشت صدام عبرت بگیرد/ اردوغان حیات سیاسی خود را مدیون ایران است

مصطفی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اردوغان حیات سیاسی و محبوبیت خود را در ترکیه در بحث امپراطوری عثمانی و قرار گرفتن به عنوان مرکز ثقل کشورهای ترک و آذری با توجه به افت و کاهش محبوبیت خود، می‌داند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اردوغان مهمترین مشکل را در این راه یکپارچگی دینی و عاطفی ملت‌های ایران و آذربایجان می‌داند، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثریت مردم ایران و آذربایجان شیعه هستند و به همدیگر علاقه جدی دارند و حتی در بخشی از کشور آذربایجان علاقه‌مندی به ایران بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه اردوغان علاقمندی مردم آذربایجان به ایران را یک آسیب می‌بیند، ادامه داد: برای همین است که تلاش می‌کند و علاقه‌مند است که ترک زبان‌ها را در ایران در مقابل دولت قرار دهد تا شعار جدایی سر دهند و روی همین حساب است که این چنین فکر و اقدام می‌کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اردوغان و هم همه کسانی که چنین می‌کنند، سخت در اشتباه هستند، گفت: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در میان ترک‌ها و آذری زبان‌ها عمق‌تر از دیگر مناطق است و جمهوری اسلامی ایران در هر زمان دچار مشکل شده اولین جایی که در واقع به پا خواسته و از ایران دفاع کرده‌اند، ترک زبانان بوده‌اند.

طاهری با بیان اینکه این نقشه شوم و باطل که اردوغان و ایادی وی فکرش را می‌کنند هرگز سرانجامی نخواهد داشت، تصریح کرد: بهتر است اردوغان از سرنوشت صدام و کسانی که چشم طمع به خاک این کشور داشتند، درس عبرت بگیرد.

وی با بیان اینکه اردوغان در یک کودتای کوچک که در کشور خود روی داده بود، دچار مشکل شده بود، اظهار داشت: اردوغان ادامه حیات سیاسی و ریاست جمهوری خود را مدیون جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با توصیه به اردوغان در مورد مطالعه تاریخ گفت: آنهایی که چشم طمع به ایران اسلامی دارند و با ایران دشمنی می‌کنند کمی هم تاریخ مطالعه و از سرنوشت کسانی که چشم طمع به این کشور داشته‌اند آگاه شوند.

انتهای پیام/2308/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول