اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه صهیونیستی| پس از افشای دیدار نتانیاهو و بن سلمان؛ سفر رئیس موساد به عربستان لغو شد

یک روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع نزدیک به دیوان پادشاهی سعودی خبر داد که پس از افشای خبر سفر نخست‌وزیر اسرائیل به عربستان سعودی، سفر رئیس دستگاه جاسوسی این رژیم (موساد)‌ به عربستان لغو شده است.

روزنامه صهیونیستی| پس از افشای دیدار نتانیاهو و بن سلمان؛ سفر رئیس موساد به عربستان لغو شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، امروز (جمعه)، به نقل از منابع نزدیک به دیوان پادشاهی سعودی خبر داد که سفر «یوسی کوهن» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) به عربستان سعودی لغو شده است.

پایگاه صهیونیستی «آی۲۴» به نقل از  روزنامه یادشده گزارش داد که درز خبر دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی آن هم پس از گذشت یک روز از دیدار، خشم ریاض را برانگیخته و باعث شده است نشست رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در عربستان سعودی لغو شود.

پیش‌تر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند که نخست‌وزیر این رژیم به همراه یوسی کوهن در شهر نئوم (شمال غرب عربستان سعودی)که نزدیک‌‌ترین نقطه به فلسطین اشغالی است، با ولی‌عهد سعودی و «مایک پامپئو» وزیر خارجه فعلی دولت آمریکا دیدار کرده است.

منابع نزدیک به  دیوان پادشاهی سعودی به یدیعوت آحارانوت در این خصوص گفته‌اند: «اسرائیل باید بداند که عربستان سعودی همانند دیگر کشورهای منطقه نیست و این درز خبر فرصت توسعه روابط دیپلماتیک دو طرف را در آینده نزدیک تضعیف می‌کند زیرا درز اطلاعاتی از این دست جلوی پیشرفت تلاش‌های صورت گرفته را می‌گیرد».

آی۲۴ در ادامه گزارش داد که همزمان با افشای خبر دیدار نتانیاهو و بن سلمان، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بشدت از نتانیاهو انتقاد کرده و درز اطلاعات را «نگران‌کننده و غیرمسئولانه» خوانده است.

طبق این گزارش، گانتز در این خصوص گفت: «درز خبر غیرمسئولانه است. این کار را نکردم و نخواهم کرد. شما خودتان می‌توانید کارهای محرمانه‌ای را که طی زندگی‌ام انجام دادم از جمله مأموریت‌های نتانیاهو،‌ تصور کنید».

پس از افشای خبر دیدار نتانیاهو و بن سلمان، «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی گزارش رسانه‌ها درباره دیدر ولی‌عهد این کشور با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد و در توئیتی در این خصوص نوشت: «گزارش‌های مطبوعاتی درباره دیدار ادعایی میان جناب ولی‌عهد و مقامات اسرائیلی طی سفر اخیر پامپئو را دنبال کردم. چنین دیداری صورت نگرفته است و تنها مقامات حاضر آمریکایی و سعودی بودند».

این در حالی بود که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤال یکی از هم‌حزبی‌های خود در این خصوص از تأیید این خبر طفره رفته بود.

علاوه بر رسانه‌‌های صهیونیستی، رسانه‌های آمریکایی نیز دیدار یادشده را تأیید کرده بودند.

یک منبع سعودی در گفت‌وگو با نشریه «وال‌استریت ژورنال» در این خصوص گفته بود که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان ولی‌عهد رژیم سعودی درباره موضوعاتی حول ایران و همچنین توافق سازش بین ریاض و تل‌آویو صحبت کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول