اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

جمهوری صحرا: اقدام ترامپ در خصوص صحرای غربی غیر قانونی است

جمهوری صحرا اقدام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر منطقه «صحرای غربی» را خلاف قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

جمهوری صحرا: اقدام ترامپ در خصوص صحرای غربی غیر قانونی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جمهوری دموکراتیک عربی صحرا» که ادعای حاکمیت بر منطقه «صحرای غربی» در غرب کشور مغرب را دارد، در بیانیه‌ای اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت «رباط» بر این منطقه را غیر قانونی دانست.

به نوشته روزنامه الشروق، در این بیانیه آمده است: «دولت جمهوری صحرا و جبهه پولیساریو با شدیدترین عبارات، اقدام رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ که دوره‌اش به پایان رسیده در خصوص شناسایی حاکمیت مغرب را محکوم می‌کنند.»

جمهوری صحرا تأکید کرد که دونالد ترامپ چیزی را به حکومت مغرب بخشید که مالک آن نبود و مغرب نیز مستحق حاکمیت بر آن نیست.

این جمهوری، موضع ترامپ را نقض صریح منشور سامان ملل و تصمیمات حقوقی جهانی دانست و اعلام کرد که اقدام رئیس‌جمهور آمریکا تمامی تلاش‌های جامعه جهانی برای حل و فصل مسالمت‌آمیز تنش میان جمهوری صحرا و کشور مغرب را با مانع روبه‌رو می‌سازد.

شب گذشته دونالد ترامپ ضمن اعلام توافق سازش میان مغرب و رژیم صهیونیستی، گفت که آمریکا حاکمیت مغرب بر منطقه «صحرای غربی» را به رسمیت می‌شناسد. 

اقدام دولت آمریکا در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل یک بار در سال ۱۹۶۶ و بار دیگر در ۱۹۷۹ حق ساکنین صحرای غربی برای تعیین سرنوشت خود را به رسمیت شناخت. در سال ۱۹۷۹ سازمان ملل همچنین جبهه پولیساریو را نماینده مردم صحرای غربی معرفی کرد و در سال ۱۹۹۰ مأمور به برگزاری همه‌پرسی در این منطقه شد، اما تاکنون با مانع دولت مغرب و دیگر کشورها همراه شده است.

 


کشورهای سبز رنگ حاکمیت جبهه پولیساریو بر صحرای غربی را به رسمیت شناخته‌اند. قرمز رنگ کشورهایی هستند که در سال‌های گذشته شناسایی خود را پس گرفته‌اند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول