اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تست سریع کرونا در مراکز سلامت، رایگان انجام می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: انجام تست سریع کرونا رایگان است، تمامی مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت موظف هستند، از کسانی که با موارد مثبت کوید ۱۹ در تماس بوده اند تست سریع کرونا بگیرند تا در صورت ابتلا، همان اوایل بیماری تشخیص داده شوند و اقدامات درمانی لازم انجام گردد.

تست سریع کرونا در مراکز سلامت، رایگان انجام می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جلال رحمانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان این که در طرح محله محور شهید سلیمانی در سطح استان هماهنگی بسیار مناسبی بین مسوولان برقرار است اظهار داشت: بر اساس این طرح پیش بینی شده است که در یک ماه اول، کاهش ۳۰درصدی در تعداد بستری ها و در سه ماه اول کاهش  ۵۰ درصد بستری ها را شاهد باشیم که در حال حاضر ۳۰ درصد کاهش بستری ها در استان و در مدت سه هفته محقق شده است. 

رحمانی عنوان کرد : هم اکنون در طرح محله محور شهید سلیمانی، ۲ هزار و ۴۰۱ نیروی انسانی مشارکت دارند و این طرح در ۳۲۲ محله آغاز شده است و با ادامه طرح بر تعداد محلات افزوده خواهد شد. 

وی افزود: طرح محله محور از تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارتی تشکیل شده است و  تاکنون برای قرنطینه  ۹۶۱ نفر در  منزل و  ۱۴ نفر در  خارج از منزل و اماکن قرنطینه اقدام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار داشت: از ابتدای طرح، ۴۹۵ تست سریع کرونا از اطرافیان بیماران کرونایی قطعی گرفته شده است.

وی با بیان این که انجام تست سریع کرونا رایگان است، خاطرنشان کرد: تمامی مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت موظف هستند، از کسانی که با موارد مثبت کوید ۱۹ در تماس بوده اند تست سریع کرونا بگیرند تا در صورت ابتلا، همان اوایل بیماری تشخیص داده شوند و اقدامات درمانی لازم انجام گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول