اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کاشت گیاه دارویی مورینگا برای نخستین بار در عرصه‌های طبیعی فارس

برای نخستین بار گیاه دارویی مورینگا، به صورت آزمایشی در عرصه‌های مرتعی شهرستان کازرون کاشته شد.

کاشت گیاه دارویی مورینگا برای نخستین بار در عرصه‌های طبیعی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به کاشت این گیاه در سطح ۱۰ هکتار از عرصه های مرتعی بخش کله کنده واقع در منطقه حسین آباد سرمشهد از توابع شهرستان کازرون گفت:این اقدام با همکاری مجری طرح مرتعداری انجام شده و امید است باتوسعه و کاشت این گیاه ارزشمند شاهد افزایش بهره وری موفق این محصول در آینده باشیم.

 عبدالحسن صمد نژاد با اشاره به مقاومت این گیاه در نواحی خشک و نیمه خشک در برابر شرایط کم آبی و سازگار با اقلیم منطقه گفت: این گیاه ضمن داشتن ارزشهای حفاظتی آب و خاک نقش بسزایی در تامین علوفه دام و مصارف دارویی و صنعتی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس اظهار داشت:کاشت و توسعه این گونه ارزشمند و فراهم شدن بستر لازم جهت ایجاد صنایع تبدیلی در آینده موجب اشتغالزایی و افزایش راندمان اقتصادی برای جوامع محلی خواهد داشت .

وی با اشاره به سودآوری تجاری این محصول نیز خاطرنشان کرد: صادرات این گیاه علاوه بر ارزش افزوده برای مرتعداران و روستاییان، موجب ارز آوری اقتصادی در سطح ملی خواهد شد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول