اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سخنگوی اردوغان: اتحادیه اروپا با زبان تهدید و تحریم صحبت نکند

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه طرح اتحادیه اروپا برای تحریم ترکیه را «ناامیدکننده» خواند و اعلام کرد، رهبران اروپایی و اتحادیه اروپا با زبان تهدید با ترکیه صحبت نکنند.

سخنگوی اردوغان: اتحادیه اروپا با زبان تهدید و تحریم صحبت نکند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم کالین» سخنگو و مشاور ریاست جمهوری ترکیه به طرح در دستور کار نشست امروز پنجشنبه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم ترکیه واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره طرح اتحادیه اروپا برای تحریم آنکارا این طرح را «ناامیدکننده» خواند.

«ابراهیم کالین» سخنگو و مشاور ریاست جمهوری ترکیه در جریان نشست ویدئو کنفرانسی روز چهارشنبه (دیروز) اندیشکده «بنیاد آلمانی مارشال» از طرح در دستور کار اتحادیه اروپا برای تحریم ترکیه به دلیل تنش‌ها بر سر منطقه شرق مدیترانه انتقاد کرد.

او گفت: «من امروز پیش نویس طرح منتشر شده در نشست اتحادیه اروپا درباره ترکیه را قرائت کردم، این موضوع ناامیدکننده است که برای نشست فردا درباره ترکیه شاهد بررسی شدن زبان تحریم‌ها هستیم و من امیدوارم رهبران اروپایی، رهبران اتحادیه اروپا از زبان تحریم و تهدید علیه ترکیه اجتناب کنند».

قرار است در نشست امروز در بروکسل، رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره احتمال اعمال تحریم‌ها علیه اتباع حقیقی و شرکت‌های ترکیه‌ای دخیل در اقدامات حفاری در آب‌های مورد مناقشه در شرق مدیترانه رایزنی کنند.

سخنگوی اردوغان در صحبت‌های دیروز خود خطاب به سران کشورهای اتحادیه اروپا خواست به منافع مشترک خودشان با ترکیه نگاه کنند و تلویحا به مواضع ضد ترکیه‌ای  یونان و فرانسه هم اشاره کرد.

کالین گفت: «ما معتقدیم دستور کار گسترده‌تر ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیکمان نباید مورد هجوم دستورکار تنگ نظرانه و درخواست‌های حداکثری برخی کشورهای خاص قرار گیرد».

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه افزود: «بله ما با برخی کشورها درباره موضوعات خاص اختلافاتی داریم اما آنها نباید (بر مواضع اتحادیه اروپا) غالب شوند و این موضوعات نباید مولفه‌های روابطمان با اتحادیه اروپا را ترسیم و تعریف کنند».

به دنبال اظهارنظرهای مقام‌های اتحادیه اروپا و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره طرح بروکسل برای تحریم ترکیه، روز گذشته واکنش رئیس‌جمهور ترکیه را هم در پی داشت.

رجب طیب اردوغان در سخنان روز چهارشنبه خود گفته بود: «تحریم‌های پیشنهادی اروپا، مشکل خاصی را برای ما ایجاد نمی‌کند. به هیچ‌وجه امکان ندارد عزم خود در شرق مدیترانه را کنار بگذاریم» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول