اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فرصت‌ها و آسیب‌های کرونا برای ورزش همگانی/ اصفهان رتبه برتر اجرای وبینارهای ورزشی

شیوع ویروس کرونا باعث شد برنامه‌های ورزشی به سمت و سوی فضای مجازی برود که این موضوع فرصتی برای مردم ایجاد کرد که در خانه به ورزش بپردازند.

فرصت‌ها و آسیب‌های کرونا برای ورزش همگانی/ اصفهان رتبه برتر اجرای وبینارهای ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امروزه ویروس کرونا تمام جوامع را درگیر کرده است، یکی از بخش‌هایی که این ویروس آن را محدود کرده است ورزش است؛ زمانی که شیوع این بیماری زیاد شد بسیاری از ورزش‌ها و کلاس‌های آموزشی رو به تعطیلی رفت، پس از آن افراد ورزش دوست کلاس‌های ورزشی را مجازی و به ورزش در خانه پرداختند.

یکی از این بخش‌هایی که کرونا تاثیر مستقیمی بر روی آن گذاشت ورزش همگانی بود که در همین رابطه علی‌رضا کمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان اظهار داشت: ورزش رویکرد‌ها مختلفی دارد، پس از شیوع این بیماری رشته‌های ورزشی از نظر اقتصادی دچار مشکل شدند؛ ورزش باعث شده بود تا افراد در یک مکان جمع شوند و اجتماعی را تشکیل دهند اما این بیماری ضربه سنگینی بر پیکر جامعه و اقتصادی ورزش زد.

رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان هر ساله به دلیل واگذاری اماکن ورزشی درآمد خوبی داشت که اکنون به دلیل عدم استقبال مردم خسارت‌های زیادی به ما زده شد؛ حدود هزار و ۳۰۰ باشگاه ورزشی در کل استان که وظیفه اصلی آن‌ها توسعه ورزش همگانی بود اکنون با مشکل رو به رو شده است و لطمه‌ای به مالکان باشگاه‌ها زده است.

وی اضافه کرد: در هر باشگاه حداقل ۵ نفر امرار معاش می‌کنند که اکنون به مشکل اقتصادی برخورد کرده‌اند اما این تصمیم یک تصمیم ملی است و همه ما باید تابع آن باشیم؛ کرونا باعث شد ورزش همگانی بیشتر در بین مردم شناخته شود، فرصت‌هایی که شبکه‌های مجازی ایجاد کرد مردم را دوباره با ورزش آشتی داد.

کمالیان در ادامه تصریح کرد: طرح‌های خوبی در ورزش همگانی استان اصفهان اجرا شد و استقبال خوبی را از مردم شاهد بودیم، در ورزش همگانی فعالیت‌های خوبی از طریق هیأت‌های ورزش، باشگاه‌ها و مربیان شاهد بودیم که این موضوع نشان می‌دهد کرونا برای ورزش همگانی یک فرصت ایجاد کرد.

رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش تئوری گام رو به جلویی برداشتیم و آسیبی به این بخش وارد نشد که دلیل این اتفاق قرنطینه مردم بود که باعث شد در منازل خود به ورزش روی بیاورند که برنامه‌های مجازی این فرصت را برای همه ایجاد کرد.

وی با اشاره به این‌که کرونا به گردشگری ورزشی استان صدمه زد، بیان کرد: با توجه به مسابقاتی که در لیگ‌های مختلف برگزار می‌شد شاهد حضور گردشگران در استان بودیم که شرایط کنونی باعث شد پرواز‌ها لغو و هتل‌ها خالی شود؛ فروخته نشدن بلیط به باشگاه‌ها و هیأت‌ها ضرر اقتصادی وارد کرد، کرونا باعث شد نگاه ما به فضای مجازی ویژه‌تر شود تا بتوانیم کلاس‌ها را در این برنامه‌ها اجرا کنیم.

تعطیلی باشگاه‌ها استقبال مردم را از ورزش کم کرده است

با توجه به خطر مبتلا شدن افراد به کرونا در مراکز ورزشی، باشگاه‌ها رو به تعطیلی رفت که این موضوع صدمه زیادی به جامعه و اقتصاد ورزش زد، به همین دلیل مربیان کلاس‌های آموزشی خود را به صورت مجازی برگزار می‌کنند تا ورزشکاران از ورزش و رشته خود دور نشوند.

همچنین علی حلاجیان در همین راستا گفت: زمانی که شیوع این ویروس افزایش داد نگاه ما به ورزش به شکل دیگری شد که سعی کردیم سواد ورزشی و انگیزه را در بین مردم و محیط خانه‌ها بالا ببریم؛ در مرداد ماه با طرح ملی آماده باش که برای ورزش همگانی در نظر گرفته شد مصادف شدیم که هیأت استان اصفهان ۴۳۸ محتوای مختلف در قالب‌های گوناگون به صورت مجازی ارائه کرد.

دبیر هیأت ورزش‌های همگانی استان اصفهان ادامه داد: در برنامه‌های زنده و وبینار‌های مجازی رتبه برتر کشور را در بین هیأت‌ها دریافت کردیم، کرونا به ورزش همگانی لطمه زد اما با طرح‌های ابداعی و آموزش‌های مناسب توانستیم این بخش را سازماندهی کنیم تا آسیب جدی به آن وارد نشود.

وی اضافه کرد: طرح قرنطینه فعال در هفته‌های گذشته که مردم در منازل بودند توسط هیأت ورزش همگانی برگزار شد که این رویداد در بخش زنده مجازی و کلیپ‌های آموزشی به دست مردم رسید که در کشور شاهد بازتاب خوبی بودیم؛ روزانه ۳ الی ۴ برنامه مجازی را در بخش‌های مختلف علمی و عملیاتی داشتیم که توانستیم ورزش را به خانه شهروندان ببریم، رسالت هیأت ورزش همگانی استان اصفهان دانش ورزشی برای همه است.

حلاجیان تصریح کرد: با توجه به منع تردد شهروندان مدتی است که ایستگاه‌های ورزش همگانی به صورت سازمان دهی شده فعال نیست و شهروندان به صورت انفرادی و با اختیار خود به ورزش می‌پردازند. تعطیلی باشگاه‌ها باعث شده استقبال مردم از رشته‌های ورزشی کم‌تر شود، ما سعی داشتیم با توجه به شرایط رسالت‌های خود را متوقف نکنیم و تولید محتوای خوبی داشتیم.

دبیر هیأت ورزش های همگانی استان اصفهان با بیان اینکه ورزش خطر ابتلا به بیماری کرونا را کم می‌کند، گفت: از شهروندان درخواست دارم در کنار رعایت مسائل بهداشتی به ورزش نیز روی بیاورند زیرا ورزش سیستم ایمنی هر شخص را بالا می‌برد و احتمال مبتلا شدن به این ویروس پایین می‌آید.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول