اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ زکات در آذربایجان‌غربی

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برای ترویج فرهنگ زکات در بین کشاورزان استان از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها به خصوص تلوزیون استفاده مناسبی انجام نمی‌شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ زکات در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام رضا میرزایی در سومین جلسه شورای زکات استان اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ زکات در بین کشاورزان استان از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها به خصوص تلوزیون استفاده مناسبی  انجام نمی‌شود. 

وی با اشاره به عدم وجود کتابچه منسجم اطلاع رسانی در مورد احکام‌زکات که بتوانیم در اختیار کشاورزان و مروجین زکات در استان بگذاریم، افزود: باید مشوق‌های ترویجی برای افزایش ترغیب زارعین و باغداران را به کار بگیریم.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در ادامه نیز با اظهار تاسف از اینکه در مسئله ترویج زکات انگور اقدام قابل توجهی در استان انجام نشده است، بیان کرد: باید برای پرداخت زکات انگور تدبیر جدی اندیشیده شود.

حجت الاسلام میرزایی تصریح کرد: دومین محصول ارز آور کشور بعد از پسته محصول کشمش هست که رتبه اول کیفیت و رتبه چهارم میزان تولید انگور کشور با ۲۷۰ هزار تن تولید، متعلق به آذربایجان‌غربی است و حدود ۱۶ هزار تن نیز سالانه کشمش در استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران سومین صادر کننده کشمش در دنیا است، یادآورشد: آذربایجان‌غربی ۸ درصد محصول انگور کشور را تولید می‌کند.

در ادامه  جلسه مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌غربی از پرداخت ۶۳۰ میلیارد ریال زکات در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

عزیز سهندی افزود: آذربایجان‌غربی توانسته است رتبه سوم کشوری را در موضوع جمع آوری زکات در سهم کل کشوری را از آن خود کند.

وی تاکید کرد: هم اکنون یک هزار و ۵۴۵ شورای زکات روستایی در استان وجود دارد که اگر هماهنگی و ارتباط خوبی بین شوراهای زکات روستایی با مسوولان زکات و مبلغان شهرستان‌ها برقرار شود، به طور قطع باعث افزایش ۱۰۰ درصدی جمع آوری و ثبت زکات می‌شود.

سهندی خاطرنشان کرد: زکات جمع آوری شده در دو بخش امورفقراء ونیازمندان و امورپروژه‌های عمرانی و عام المنفعه هزینه می‌شود که امسال ۹۶ درصد از زکات جمع آوری شده در امور فقراء و ۴ درصد نیز در امور پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول