اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله یزدی عالمی زمان‌شناس و شخصیتی تأثیرگذار در جامعه بود

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن عرض تسلیت به ملت انقلابی ایران به مناسبت درگذشت آیت‌الله یزدی گفت: آیت‌الله یزدی عالمی زمان‌شناس، تکلیف‎‌محور و موقعیت‌شناس بود و شخصیتی تأثیرگذار در جامعه داشت.

آیت‌الله یزدی عالمی زمان‌شناس و شخصیتی تأثیرگذار در جامعه بود

آیت‌الله هاشم حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن عرض تسلیت به ملت انقلابی ایران به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمد یزدی اظهار کرد: فقیه و عالم مجاهد آیت‌الله یزدی شخصیتی تأثیرگذار در جامعه داشت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله یزدی قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب دارای نقشی برجسته و ویژه بود افزود: ایشان همواره از یاران باوفای امام خمینی «رضوان‌الله‌علیه» و از یاران باوفای مقام معظم رهبری «دامت‌برکاته» بود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: آیت‌الله یزدی قبل از انقلاب وقتی به قم آمد و با مکتب امام خمینی «رحمت‌الله‌علیه» آشنا شد علاوه بر حضور در درس امام  و آیت‌الله بروجردی، موفق به دریافت اجازه اجتهاد از امام شد.

آیت‌الله بوشهری بیان کرد: آیت‌الله یزدی هم فعالیت‌های انقلابی و هم فعالیت‌های سیاسی را در کنار فعالیت‌های حوزوی دنبال می‌کرد و عالمی زمان‌شناس، تکلیف‎‌محور و موقعیت‌شناس بود و در عرصه‌های فرهنگی دارای برکات بود.

وی اذعان کرد: آیت‌الله یزدی نه تنها فقیه بلکه عالمی مجاهد، اهل درس و بحث و تحصیل، اهل جدیت و تلاش و انسانی ارزشمند در عالم سیاست با درک عمیق نیازهای زمانه بود و نسبت به تربیت شاگردانی که بتوانند در این عرصه‌ها تأثیرگذار باشند تلاش بسیار کرد.

امام جمعه قم اضافه کرد: به دلیل فعالیت‌های انقلابی قبل از انقلاب بارها آیت‌الله یزدی به مناطق مختلف تبعید شد و زندان رفت ولی نه تبعید و نه زندان ایشان را از حرکت در مسیر حق باز نداشت و هر بار پررنگ‌تر از قبل به فعالیت‌های خود ادامه می‌داد.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز آیت‌الله یزدی مسؤولیت‌های سنگین و متعددی از جمله در در مجلس خبرگان رهبری، در شورای نگهبان، در سمت ریاست قوه قضاییه و... داشت که این‌ها مسؤولیت‌هایی بودند که تا کسی توانایی نداشته باشد به او سپرده نمی‌شود و آیت‌الله یزدی به خوبی از پس تمام مسؤولیت‌هایی که بر عهده داشت برمی‌آمد.

وی مطرح کرد: این اواخر آیت‌الله یزدی به دلیل کسالتی که داشت از شورای نگهبان استعفا داده بود و زمانی که از دنیا رفت رییس جامعه مدرسین بود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: تألیف‌ها و کتاب‌های متعدد و ارزشمندی در زمینه‌های قرآنی و فقهی به زبان‌های فارسی و عربی از آیت‌الله یزدی بر جای مانده است که نشان‌دهنده نگاه ایشان به فقه به عنوان مرجعی که می‌تواند جامعه را اداره کند است.

آیت‌الله بوشهری افزود: آیت‌الله یزدی از لحاظ اخلاقی انسانی بافضیلت و بی‌ادعا بود و در عین حال شجاع و خطرپذیر و هر جا نیاز به حضور عالمی آگاه بود ایشان قدم در راه می‌گذاشت.

انتهای پیام/78005/آ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول